ارزیابی محتوای آموزشی طرح درس اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارزیابی محتوای آموزشی طرح درس اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارزیابی محتوای آموزشی طرح درس اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارزیابی محتوای آموزشی طرح درس اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارزیابی محتوای آموزشی طرح درس اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : توسعه ی آموزش جندی شاپور

تعداد صفحات :۹

طرح درس یکی از عوامل موثر و کلیدی در فرایند یاددهی- یادگیری است. در حقیقت طرح درس زیربنای اصلی ساختار آموزشی و قلب آموزش است. این مطالعه با هدف ارزیابی طرح درس های اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی انجام شد. این مطالعه از نوع توصیفی- مقطعی می باشد که در آن ۷۲ طرح درس ارائه شده توسط اساتید دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در نیم سال دوم سال تحصیلی ۱۳۹۰ مورد ارزیابی قرار گرفت. برای این کار از چک لیستی محقق ساخته که شامل ۱۲ حیطه موثر بر طرح درس بود، استفاده شد. داده ها در نرم افزار SPSS 16 و با آزمون های آماری توصیفی تحلیل شد. از بین طرح درس های سه دانشکده مورد بررسی، طرح درس-های دانشکده بهداشت (۸۱%) از لحاظ رعایت قواعد و مولفه های مورد بررسی وضعیت مطلوب تری داشتند. در مجموع، از بین مولفه های مورد بررسی، مشخص بودن اطلاعات عمومی (۹۸%) و مشخص بودن اهداف (۹۰%) دارای بهترین وضعیت و مولفه های زمان بندی کلاس بر اساس سرفصل ها و نگارش در قالب طرح درس مصوب، دارای پایین ترین نمره بودند که به ترتیب فقط در ۳۵% و ۴۴% طرح درس ها رعایت شده بود. با توجه به نتایج پژوهش، کیفیت محتوا و نگارش طرح درس های ارائه شده اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در حد قابل قبول ارزیابی گردید، ولی در عین حال نقاط ضعف و کاستی هایی نیز در آنها مشاهده شد، در این راستا پیشنهاد می شود که مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، تدوین و اجرای یک برنامه ریزی هدفمند در مورد بازبینی و ارزشیابی طرح درس مدرسان را به صورت سالانه در اولویت قرار دهد.

کلید واژه: ارزیابی، برنامه درسی، طرح درس، محتوای آموزشی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.