تدوین راهبردهای توسعه صنعت اکوتوریسم تالاب بین المللی شادگان بر اساس تکنیک SWOT


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تدوین راهبردهای توسعه صنعت اکوتوریسم تالاب بین المللی شادگان بر اساس تکنیک SWOT دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تدوین راهبردهای توسعه صنعت اکوتوریسم تالاب بین المللی شادگان بر اساس تکنیک SWOT  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تدوین راهبردهای توسعه صنعت اکوتوریسم تالاب بین المللی شادگان بر اساس تکنیک SWOT،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تدوین راهبردهای توسعه صنعت اکوتوریسم تالاب بین المللی شادگان بر اساس تکنیک SWOT :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : اکوبیولوژی تالاب (تالاب)

تعداد صفحات :۱۳

محیط زیست و لزوم حفاظت از آن در دهه های اخیر مورد توجه جدی کلیه افراد و مجامع بین المللی و جهانی قرار گرفته است. در این راستا محیط های بیولوژیکی بین المللی و مناطق حفاظت شده خصوصی اصولا جزء واحدهای حفاظتی درنظر گرفته می شوند و بهترین مناطق برای ایجاد اکوتوریسم هستند. تالاب ها به دلیل برخورداری از انواع منابع طبیعی، دارای اهمیت اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی بالایی می باشند. در این میان، تالاب شادگان با اهمیت بین المللی به عنوان وسیع ترین تالاب ایران، در جنوب جلگه خوزستان واقع شده است. پژوهش تحلیلی توصیفی پیش رو با هدف بررسی نقاط قوت، ضعف و هم چنین فرصت ها و تهدیدهای ناشی از ایجاد و توسعه صنعت اکوتوریسم در منطقه مورد مطالعه به تحلیل نظرات ارائه شده توسط گردشگران و کارشناسان در سال ۱۳۹۲ پرداخت. بدین منظور در نخستین گام به شناسایی عوامل داخلی (نقاط ضعف و قوت) و عوامل خارجی (فرصت ها و تهدیدها) پرداخته شد. سپس عوامل داخلی و خارجی در قالب جداول ارزیابی عوامل داخلی (IF) و عوامل خارجی (EFE) نمره دهی و وزن دهی شدند. به منظور وزن دهی عوامل داخلی و خارجی از فرایند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) و نرم افزار Super decision بهره گیری شد. یافته ها نشان داد که به منظور توسعه اکوتوریسم تالاب شادگان می بایست مجموعه ای از راهبرد ها از نوع راهبرد های تدافعی مورد توجه قرار گیرد که بر اساس ماتریس QSPM، راهبرد تدوین برنامه های خاص جهت معرفی جاذبه های گردشگری تالاب با امتیاز ۱.۹۹۱ مهم ترین راهبرد تدافعی قلمداد گردید.

کلید واژه: راهبرد، اکوتوریسم، تالاب شادگان، SWOT، AHP

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.