عنوان فارسی: رویکرد غزالی به منطق و برخی مسائل منطقی (عنوان عربی: وجهه نظر الغزّالیّ حول المنطق وعدد من المسائل المنطقیّه)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 عنوان فارسی: رویکرد غزالی به منطق و برخی مسائل منطقی (عنوان عربی: وجهه نظر الغزّالیّ حول المنطق وعدد من المسائل المنطقیّه) دارای ۳۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد عنوان فارسی: رویکرد غزالی به منطق و برخی مسائل منطقی (عنوان عربی: وجهه نظر الغزّالیّ حول المنطق وعدد من المسائل المنطقیّه)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی عنوان فارسی: رویکرد غزالی به منطق و برخی مسائل منطقی (عنوان عربی: وجهه نظر الغزّالیّ حول المنطق وعدد من المسائل المنطقیّه)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن عنوان فارسی: رویکرد غزالی به منطق و برخی مسائل منطقی (عنوان عربی: وجهه نظر الغزّالیّ حول المنطق وعدد من المسائل المنطقیّه) :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : آموزه های فلسفه اسلامی

تعداد صفحات :۳۴

چکیده فارسی:ابوحامد محمد غزالی نخستین دانشمند اسلامی است که آشکارا منطق ارسطویی را با علوم اسلامی درآمیخته است. او روش تعریف و استنباط منطقی را وارد علم اصول و علم کلام کرد و تحول شگرفی در این دو علم پدید آورد. شناخت آرای منطقی غزالی، در فهم آرای منطق دانان پس از وی به ویژه فخر رازی، اهمیت به سزایی دارد. نقش غزالی در تبیین جایگاه رفیع علم منطق و رشد میزان مقبولیت آن در میان متشرعان آن زمان انکارنشدنی است. مرکب انگاری تصدیق و بررسی تمایز آن با معرفت، ابداع نسبت های چهارگانه منطقی، الحاق منطق به اصول فقه، درآمیختن قواعد منطقی با اصطلاحات ابتکاری جدید و مثال های اصولی و اسلامی و استخراج قیاس های منطقی از قرآن کریم، از ابتکارات و آرای منطقی غزالی است که ما در این نوشتار به ذکر و بررسی آن ها می پردازیم.

چکیده عربی:من الواضح أنّ أبا محمّد الغزّالیّ هو أوّل عالم ومفکّر إسلامیّ الذی مزج المنطق الأرسطوئیّ بالعلوم الإسلامیّه بشکل صریح. کما تجدر الإشاره إلی أنّ الغزّالیّ هو الذی أدخل منهج التعریف والاستنباط المنطقیّ إلی علمی الأصول والکلام وأوجب ظهور تقدّم وتطوّر هائل فی هذین العلمین. لا شک فی أنّ معرفه الآراء المنطقیّه للغزّالیّ لها دور هامّ فی فهم آراء المنطقیّین المتأخّرین عنه، خاصّه فخر الدین الرازیّ. کما لنا أن نشیر إلی أنّه لا ریب فی دور الغزّالیّ فی تبیین المکانه الرفیعه لعلم المنطق وتوسیع مستوی مقبولیّه المنطق عند المتشرّعین فی ذلک الزمان. الدراسه الراهنه ترمی إلی ذکر عدد من إبداعات الغزّالیّ فی هذا الصعید وهی کما تلی: القول بترکّب التصدیق ومناقشه تمایزه عن المعرفه، ابداع النسب الأربع المنطقیّه، إلحاق المنطق إلی أصول الفقه، مزج القواعد المنطقیّه مع الاصطلاحات الجدیده الابتکاریّه والأمثله الأصولیّه والإسلامیّه واستخراج أقیسه المنطقیّه من القرآن الکریم.

کلید واژه: کلیدواژه فارسی: قیاس های قرآنی، تصور و تصدیق، تعریف حقیقی، نسب اربع، غزالی (کلیدواژه عربی: الأقیسه القرآنیّه، التصوّر والتصدیق، التعریف الحقیقیّ، النسب الأربع، الغزّالیّ)

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.