شناسایی طرح واره های ناسازگار اولیه بر اساس پرسش نامه یانگ در دختران دبیرستانی شهر قم


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 شناسایی طرح واره های ناسازگار اولیه بر اساس پرسش نامه یانگ در دختران دبیرستانی شهر قم دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد شناسایی طرح واره های ناسازگار اولیه بر اساس پرسش نامه یانگ در دختران دبیرستانی شهر قم  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی شناسایی طرح واره های ناسازگار اولیه بر اساس پرسش نامه یانگ در دختران دبیرستانی شهر قم،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن شناسایی طرح واره های ناسازگار اولیه بر اساس پرسش نامه یانگ در دختران دبیرستانی شهر قم :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دانشگاه علوم پزشکی قم

تعداد صفحات :۱۲

زمینه و هدف: طرح واره یک الگوی شناختی و هیجانی است که می تواند رفتارهای فردی را به سمت خاصی سوق دهد. این مطالعه با هدف بررسی مشکلات روانی ویژگی های شخصیتی در دختران دانش آموز شهر قم انجام گرفت.روش بررسی: این مطالعه به روش تحلیلی – مقطعی بر روی ۱۵۱ دانش آموز دختر دبیرستان های شهر قم در سه رشته علوم ریاضی، انسانی و تجربی در سال تحصیلی ۱۳۹۰-۱۳۹۱ انجام شد. نمونه گیری در دو مرحله: ابتدا نمونه گیری خوشه ای، سپس نمونه گیری طبقه بندی شده با تخصیص متناسب در هرخوشه صورت گرفت. شرکت کنندگان به پرسشنامه ۷۵ سوالی “طرح واره های ناسازگار اولیه یانگ” پاسخ دادند. داده ها با استفاده از آزمون کروسکال والیس، ضریب همبستگی اسپیرمن و آماره لاندا تحلیل شدند.یافته ها: میانگین سنی دانش آموزان برابر با ۱۵±۱.۵ سال بود. طرح واره های معیارهای سرسختانه (در بعد گوش به زنگی بیش از حد و بازداری)، شکست و وابستگی (در بعد عملکرد مختل) و نقص/شرم (در بعد طرد و بریدگی) به ترتیب بیشترین میانگین را داشتند. میانگین نمره هیچ یک از سازه ها برحسب سه گروه تحصیلی با هم تفاوت معنی داری نداشت. اما همبستگی بین سازه ها در گروه های تحصیلی از نظر آماری معنی دار بود (p<0.05).نتیجه گیری: در این مطالعه از بین ۴ طرح واره ای که بیشترین میانگین را داشتند، دو طرح واره متعلق به حوزه عملکرد مختل بود. باتوجه به اینکه این طرح واره با رفتار والدین در دوران کودکی شکل می گیرد، لذا یکی از راهکارها می تواند آموزش والدین در جهت پرورش اعتماد به نفس فرزندان و عدم مراقبت بیش از حد از آنان باشد.

کلید واژه: طرح واره یانگ، دانش آموزان، بازداری، شرم، قم، ایران

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.