نهادینه سازی نقش آموزشی پرستاران بر اساس مدل دمینگ (PDCA)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 نهادینه سازی نقش آموزشی پرستاران بر اساس مدل دمینگ (PDCA) دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد نهادینه سازی نقش آموزشی پرستاران بر اساس مدل دمینگ (PDCA)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی نهادینه سازی نقش آموزشی پرستاران بر اساس مدل دمینگ (PDCA)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن نهادینه سازی نقش آموزشی پرستاران بر اساس مدل دمینگ (PDCA) :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مدیریت پرستاری

تعداد صفحات :۱۷

مقدمه: ایفای ضعیف نقش آموزشی پرستاران، رایج ترین منبع شکایات بیماران است، از این رو در سیستم های بهداشتی و درمانی جهت برنامه ریزی و نهادینه سازی نقش آموزشی پرستاران باید از مدل های مدیریتی مناسب و پویا که هم راستا با چرخه ممیزی بالینی است، استفاده گردد.هدف: نهادینه سازی نقش آموزشی پرستاران به روش چرخه مدیریتی دمینگ (PDCA) مبتنی بر سنجش رضایت بیماران است.روش اجرا: این مطالعه اقدام پژوهی یک ساله (۱۳۹۳-۱۳۹۲) بوده و بر اساس مدل دمینگ با همکاری دانشکده پرستاری بجنورد و دو بیمارستان آموزشی به اجرا در آمده است. در ابتدا محققین بر اساس تکنیک (۵Whys) مشکلات آموزش به بیمار را شناسایی نمودند، سپس مراحل برنامه ریزی و حل مشکل بر اساس اصول PDCA برای بهبود آغازشد. در این مدل برای ارزیابی از فرم ها و ابزار (سنجش رضایت، تعیین موانع، تعیین سطح خوانایی با فرمول SMOG و PEMAT) استفاده گردید. طی پژوهش ارزیابی رضایت بیماران از آموزش های ارائه شده در ۵ مرحله، موانع آموزش به بیماراز دیدگاه پرستاران و دانشجویان در دو مرحله و تعیین سطح سواد ۵۰۰ بیمار بستری قبل از تغییر و تعیین سطح خوانایی آنها در پمفلت های آموزشی قبل و بعد از تغییر انجام شد. در گام بعدی تغییرات بر اساس شناسایی موانع اجرا شد. پس ازبرنامه ریزی، تنظیم تغییر و اجراء مجددا بررسی سطح رضایت بیماران در ۵ نوبت که هر کدام شامل ۲۰۰ بیمار بود انجام گردید. برای تجزیه تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS20 و آزمون های آماری ANOVA و T-test استفاده شد.یافته ها: از دیدگاه پرستاران و مدیران کمبود آگاهی در زمینه اصول آموزش به بیمارو از دیدگاه دانشجویان بالا بودن سطح محتوی پمفلتهاهای آموزش به بیمار مهم ترین موانع بودند. میانگین سطح سواد ۵۰۰ بیمار (۶.۷۲±۴.۳۴) بدست آمد. سطح خوانایی پمفلت ها قبل و بعد از اصلاح سازی طبق شاخص SMOG و PEMAT تفاوت قابل توجهی کرد که طبق آزمون تی زوجی با (p>0.05) معنا داربود. میانگین سطح رضایت مندی بیماران در رابطه با آموزش به بیمار در طی ۵ مرحله به ترتیب (۱۰.۳۳±۲)، (۱۱.۵۲±۳.۲۵)، (۱۴.۱۱±۴.۴۱)، (۱۶.۵۹±۳.۷۸) و (۱۶.۹۴±۴.۱) بود که آزمون ANOVA با (p>0.05) بهبود را نشان داد.نتیجه گیری: استفاده از مدل دمینگ و ایجاد تغییر در محیط آموزش بالینی به مدیران آموزش و بالینی پرستاری پیشنهاد می گردد زیرا که اثر مستقیمی بر آموزش دانشجویان و آمادگی آنها بر پذیرش نقش آموزشی در آینده دارد و محیط های آموزشی هم توانمند شده سبب پیشرفت و شایستگی در اعضای هیات علمی، پرسنل بیمارستان و از همه مهم تر تاثیر بسیار زیادی بر افزایش رضایت آنان خواهد داشت.

کلید واژه: مدل دمینگ، فرمول اسموگ، آموزش به بیمار، رضایت بیمار

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.