بررسی کیفیت خدمات بهداشت مادر و کودک با الگوی سروکوال


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی کیفیت خدمات بهداشت مادر و کودک با الگوی سروکوال دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی کیفیت خدمات بهداشت مادر و کودک با الگوی سروکوال  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی کیفیت خدمات بهداشت مادر و کودک با الگوی سروکوال،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی کیفیت خدمات بهداشت مادر و کودک با الگوی سروکوال :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : سلامت و مراقبت

تعداد صفحات :۱۲

زمینه و هدف: در حوزه ارائه خدمات بهداشتی، مقوله کیفیت دارای جایگاه ویژه ای است و شناخت ارائه دهندگان این خدمات از ادراکات و انتظارات آنان از خدمات ارائه شده حائز اهمیت فراوان است و اولین گام برای ارتقای کیفیت محسوب می شود. لذا این مطالعه با هدف تعیین کیفیت خدمات بهداشت مادر و کودک ارائه شده در مراکز بهداشتی درمانی شهر قم صورت گرفت.روش کار: در این مطالعه توصیفی تحلیلی مقطعی ۴۰۹ مادر مراجعه کننده به مراکز بهداشتی درمانی شهر قم جهت دریافت مراقبتهای بهداشتی شامل تنظیم خانواده، واکسیناسیون و پایش رشد کودکان به روش نمونه گیری چند مرحله ای انتخاب شدند. جهت گردآوری اطلاعات از پرسشنامه مشخصات فردی و نیز پرسشنامه ۲۲ سوالی استاندارد سروکوال (پرسشنامه سنجش کیفیت در ۵ بعد ملموسات، تضمین، اطمینان، پاسخگویی و همدلی) استفاده شد. داده ها توسط SPSS-21 توسط شاخص های مرکزی و نیز آزمون های ANOVA، T مستقل و ضریب همبستگی پیرسون در سطح معنی داری کمتر از ۰.۰۵ تحلیل شد.یافته ها: در تمامی ابعاد شکاف کیفیت منفی به دست آمد به عبارتی ادراکات از انتظارات کمتر بود. بیشترین میانگین شکاف کیفیت در بعد ملموسات (-۱.۵۹) و بعد از آن به ترتیب در ابعاد همدلی (-۱.۵۳)، پاسخگویی (-۱.۴۷) و اطمینان (-۱.۲۸) مشاهده شد و کمترین میانگین شکاف مربوط به بعد تضمین (-۱.۱۰) بود. در این مطالعه شکاف کیفیت خدمات ارائه شده بین زنان شاغل و خانه دار اختلاف معنی داری نشان داد (p<0.001). میزان تحصیلات نیز با شکاف کیفیت خدمات ارائه شده ارتباط معنی داری داشت (p=0.024). همچنین سن با شکاف منفی کیفیت همبستگی مستقیم معنی داری در تمام ابعاد نشان داد (p<0.005).نتیجه گیری: تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که در کیفیت خدمات و در تمامی ابعاد پنجگانه آن بین انتظارات و ادراکات زنان گیرنده خدمت، شکاف منفی وجود داشت. در تمامی موارد سطح انتظارات آنان فراتر از سطح ادراکات آنها بود.

کلید واژه: شکاف کیفیت، خدمات بهداشتی، سروکوال، مراکز بهداشتی درمانی، گیرندگان خدمات

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.