ارایه مدل ساختار ارتباطی بین رهبری معنوی، کارتیمی و اعتماد سازمانی در پرستاران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارایه مدل ساختار ارتباطی بین رهبری معنوی، کارتیمی و اعتماد سازمانی در پرستاران دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارایه مدل ساختار ارتباطی بین رهبری معنوی، کارتیمی و اعتماد سازمانی در پرستاران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارایه مدل ساختار ارتباطی بین رهبری معنوی، کارتیمی و اعتماد سازمانی در پرستاران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارایه مدل ساختار ارتباطی بین رهبری معنوی، کارتیمی و اعتماد سازمانی در پرستاران :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مدیریت پرستاری

تعداد صفحات :۱۶

مقدمه: توسعه روابط مبتنی بر اعتماد در بیمارستان ها می تواند کیفیت زندگی کاری پرستاران را بهبود بخشد. در این راستا رفتارهای رهبران سازمانی در جهت ارتقای معنویت در کار و بهبود کیفیت کار تیمی، می تواند زمینه افزایش اعتماد سازمانی در بیمارستان ها را فراهم آورد.هدف: این مطالعه با هدف تحلیل روابط رهبری معنوی، کار تیمی و اعتماد سازمانی در میان پرستاران بیمارستان های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی کردستان در سال (۱۳۹۳) انجام شده است.مواد و روش ها: این پژوهش یک مطالعه توصیفی-همبستگی است. جامعه پژوهش را پرستاران بیمارستان های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تشکیل می دادند که (۱۱۱) نفر از آن ها به شیوه نمونه گیری در دسترس مورد مطالعه قرار گرفتند. ابزار گردآوری داده ها سه پرسشنامه رهبری معنوی، کار تیمی و اعتماد سازمانی بودند که روایی و پایایی آن ها نیز بر اساس ضریب آلفای کرونباخ، برای سه پرسشنامه به ترتیب (۰.۷۴)، (۰.۸۵) و (۰.۸۰) به دست آمد. تایید شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS و از طریق آزمون همبستگی پیرسون و تحلیل مسیر انجام گرفت.یافته ها: بین رهبری معنوی، کار تیمی و اعتماد سازمانی، روابط مثبت و معناداری وجود داشت (p<0.01). ابعاد بازخورد عملکرد و عضویت از رهبری معنوی، پیش بینی کننده مستقیم اعتماد سازمانی بودند (p<0.05) همچنین دو بعد همبستگی و ارتباطات از ابعاد کار تیمی، نقش میانجی را در ایجاد ارتباط بازخورد عملکرد و عضویت با اعتماد سازمانی ایفا می کردند.نتیجه گیری: برمبنای یافته های پژوهش، مدیران پرستاری می توانند با ترویج رفتارهای نوع دوستانه، ارائه بازخورد مناسب از عملکرد، تقویت حس تعلق و حس ارزشمندی در کارکنان، اعتماد سازمانی را بهبود بخشند. همچنین افزایش همبستگی و بهبود ارتباطات می توانند به ایجاد این ارتباط کمک نمایند.

کلید واژه: پرستاران، رهبری معنوی، کار تیمی، اعتماد سازمانی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.