ارتباط هوش اخلاقی پرستاران با رضایت بیماران ازمراقبت های پرستاری


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارتباط هوش اخلاقی پرستاران با رضایت بیماران ازمراقبت های پرستاری دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارتباط هوش اخلاقی پرستاران با رضایت بیماران ازمراقبت های پرستاری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارتباط هوش اخلاقی پرستاران با رضایت بیماران ازمراقبت های پرستاری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارتباط هوش اخلاقی پرستاران با رضایت بیماران ازمراقبت های پرستاری :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مدیریت پرستاری

تعداد صفحات :۱۴

مقدمه: پایبندی پرستاران به رعایت اصول اخلاقی، ضمن ارتقاء کیفیت مراقبت پرستاری، از عوامل موثر در ارتقاء رضایت بیماران می باشد. با توجه به این که عملکرد اخلاقی پرستاران به میزان زیادی متاثر از معیارهای ذهنی- اخلاقی از جمله هوش اخلاقی آن ها است.هدف: بررسی رابطه هوش اخلاقی پرستاران با رضایت بیماران بستری از مراقبت های پرستاری هدف مطالعه بوده است.مواد و روش ها: مطالعه توصیفی- همبستگی حاضر بر روی (۱۶۳) پرستار و (۴۸۹) بیماری که مراقبت پرستاری را از آنها دریافت نموده اند، در سال (۱۳۹۳) در پنج مرکز آموزشی- درمانی دانشگاه علوم پزشکی همدان صورت گرفت. پرستاران به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای و بیماران به صورت تصادفی ساده از بخش های مختلف این مراکز انتخاب شدند. داده ها بوسیله دو پرسشنامه هوش اخلاقی لنیک و کیل (۲۰۰۵) و رضایت بیماران از مراقبت پرستاری بایرینگ (۲۰۰۶) جمع آوری شد. پایایی پرسشنامه هوش اخلاقی با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ (۰.۸۶) و برای پرسشنامه رضایت بیماران از مراقبت پرستاری (۰.۷۱) بدست آمد. با استفاده از آمار توصیفی (میانگین و انحراف معیار) و آزمون های تحلیلی ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه به روش گام به گام با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه (۱۶) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: میانگین هوش اخلاقی پرستاران (SD=6.55، ۷۶.۶۸) حاکی از خوب بودن سطح هوش اخلاقی آنها بود. میانگین رضایتمندی بیماران از مراقبت پرستاری (SD=9.3، ۹۸.۲۷) نشان دهنده رضایت متوسط بیماران بود. بین هوش اخلاقی پرستاران و رضایت بیماران رابطه مثبت و معناداری (p<0.01، r=0.75) وجود داشت. بر اساس نتایج آزمون رگرسیون، از ابعاد هوش اخلاقی، درستکاری و مسوولیت پذیری (%۷۱) پراکندگی رضایت بیماران از مراقبت پرستاری را تبیین نمودند.نتیجه گیری: به مدیران پرستاری پیشنهاد می شود با فراهم نمودن شرایط لازم نظیر برگزاری کارگاه های آموزشی برای پرستاران، امکان ارتقاء هوش اخلاقی آنها را فراهم نمایند زیرا که مسوولیت پذیری را نسبت به بیماران بهبود می دهد.

کلید واژه: هوش اخلاقی، پرستار، رضایت بیماران، مراقبت پرستاری

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.