مقایسه رابطه سبک های مقابله ای با میزان موفقیت تحصیلی در نوجوانان با و بدون اختلال شنوایی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه رابطه سبک های مقابله ای با میزان موفقیت تحصیلی در نوجوانان با و بدون اختلال شنوایی دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه رابطه سبک های مقابله ای با میزان موفقیت تحصیلی در نوجوانان با و بدون اختلال شنوایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه رابطه سبک های مقابله ای با میزان موفقیت تحصیلی در نوجوانان با و بدون اختلال شنوایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه رابطه سبک های مقابله ای با میزان موفقیت تحصیلی در نوجوانان با و بدون اختلال شنوایی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان

تعداد صفحات :۱۰

مقدمه: کاهش شنوایی در کودکان می تواند مایه محدودیت تعامل اجتماعی شود. از این رو سبک های رویارویی کارآمد در این افراد می تواند تاثیری مثبت بر روابط و اعتماد به نفس این افراد بگذارد.هدف: مقایسه سبک های مقابله ای دانش آموزان با و بدون اختلال شنوایی در شهرستان رشتمواد و روش ها: این مطالعه توصیفی تحلیلی در سال ۱۳۹۳ انجام شد. ۵۴ نوجوان دچار کاهش شنوایی (۳۹ پسر و ۱۵ دختر) از مدرسه باغچه بان شهرستان رشت که پایه تحصیلی آنها از ۶ تا ۱۲ بود، انتخاب شدند. افراد شاهد ۷۰ نوجوان سالم (۴۶ پسر و ۲۴ دختر) بودند که از نظر سنی با گروه مورد همسان سازی شده بودند. شرکت کنندگان پرسشنامه مقیاس مقابله نوجوانان و مقیاس افسردگی نوجوانی کوتچر را تکمیل کردند. داده ها با آزمون آماری t و کای دو تجزیه و تحلیل شد.نتایج: نوجوانان دچار کاهش شنوایی از سبک های راهبرد مقابله ای بارور، مراجعه به دیگران و نابارور به ترتیب در ۴۶.۳، ۴۲.۶ و ۶۶.۶ درصد مواقع استفاده می کردند. در حالی که سبک ها به ترتیب در ۲۲.۹، ۲۵.۷ و ۴۱.۴ درصد مواقع در نوجوانان سالم به کار گرفته می شد. گرچه نوجوانان دچار کاهش شنوایی به طور شایع از سبک های نابارور استفاده می کردند (P=0.02)، ولی نسبت به افراد شاهد سالم از سبک های کارآمد بیشتر استفاده می کردند (P=0.04). احتمال خطر افت تحصیلی در نوجوانان دچار کاهش شنوایی که بیشتر از سبک راهبرد مقابله ای نابارور استفاده می کردند بالاتر بود (P=0.02).نتیجه گیری: یافته های مطالعه اهمیت راهبردهای مقابله ای را در موفقیت تحصیلی نوجوانان با و بدون اختلال شنوایی نشان می دهد. پژوهش بیشتر به تعیین دقیق تر اینکه چگونه برنامه های مداخله ای در افراد با اختلال حسی عصبی گوناگون سبب بهبود فرایند مقابله ای می شود، کمک می کند.

کلید واژه: اختلالات شنوایی، نوجوانان، راهبرد سبک مقابله

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.