سطح انگیزش، خودپنداشت و نگرش نسبت به خواندن در دانش آموزان نارساخوان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 سطح انگیزش، خودپنداشت و نگرش نسبت به خواندن در دانش آموزان نارساخوان دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد سطح انگیزش، خودپنداشت و نگرش نسبت به خواندن در دانش آموزان نارساخوان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی سطح انگیزش، خودپنداشت و نگرش نسبت به خواندن در دانش آموزان نارساخوان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن سطح انگیزش، خودپنداشت و نگرش نسبت به خواندن در دانش آموزان نارساخوان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : سلامت روانی کودک

تعداد صفحات :۱۶

زمینه و هدف: یکی از رایج ترین اختلال های یادگیری در دانش آموزان، نارساخوانی است که پیامدهای منفی بسیاری به دنبال دارد. هدف از انجام پژوهش حاضر مقایسه انگیزش، خودپنداشت و نگرش خواندن در دانش آموزان مبتلا و غیرمبتلا به نارساخوانی بوده است.روش: پژوهش حاضر از نظر روش شناسی تحلیلی- مقطعی است. جامعه آماری این پژوهش شامل تمامی دانش آموزان مقطع ابتدایی شهر رشت در سال تحصیلی ۹۳-۱۳۹۲ بود که تعداد ۱۰۸ نفر از آن ها (۵۴ آزمودنی کودکان غیرمبتلا به نارساخوانی و ۵۴ آزمودنی کودکان مبتلا به نارساخوانی) با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها در این پژوهش از آزمون رسمی خواندن و نارساخوانی (کرمی نوری و مرادی، ۱۳۸۸)، پرسشنامه انگیزش خواندن (ویگفیلد و گاتری، ۱۹۹۷)، خودپنداشت خواندن (آهلووالیا، ۱۹۶۱) و نگرش خواندن (مککنا و کر، ۱۹۹۰) استفاده شد.یافته ها: نتایج به دست آمده از تحلیل واریانس چندمتغیری نشان داد که بین کودکان مبتلا و غیرمبتلا به نارساخوانی حداقل در یکی از متغیرهای وابسته تفاوت معنی داری وجود دارد (P<0.001). نتایج تحلیل واریانس نشان داد که میانگین نمرات کودکان مبتلا به نارساخوانی در تمام مولفه های انگیزش، خودپنداشت و نگرش خواندن به طور معناداری بالاتر از نمرات کودکان غیرمبتلا به نارساخوانی است (P<0.001).نتیجه گیری: یافته های این پژوهش نشان داد مشکلات تحصیلی دانش آموزان نارساخوان بر جنبه های روان شناختی آن ها تاثیر منفی دارد که ضرورت دارد مورد توجه قرار گیرد.

کلید واژه: انگیزش خواندن، خودپنداشت خواندن، نگرش خواندن، نارساخوانی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.