پیش بینی پیشرفت تحصیلی بر اساس هوش هیجانی و انگیزش پیشرفت در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در سال ۱۳۹۲


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 پیش بینی پیشرفت تحصیلی بر اساس هوش هیجانی و انگیزش پیشرفت در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در سال ۱۳۹۲ دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پیش بینی پیشرفت تحصیلی بر اساس هوش هیجانی و انگیزش پیشرفت در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در سال ۱۳۹۲  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پیش بینی پیشرفت تحصیلی بر اساس هوش هیجانی و انگیزش پیشرفت در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در سال ۱۳۹۲،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پیش بینی پیشرفت تحصیلی بر اساس هوش هیجانی و انگیزش پیشرفت در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در سال ۱۳۹۲ :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله علمی پژوهان

تعداد صفحات :۱۰

مقدمه: مطالعه عوامل موثر بر پیشرفت یا عملکرد تحصیلی نسبتا پیچیده است زیرا این مفهوم ابعاد گسترده ای دارد که هم عوامل محیطی و هم عوامل درون فردی بر آن اثر می گذارند. دو عامل موثر در پیشرفت تحصیلی، هوش هیجانی و انگیزش پیشرفت می باشد. این مطالعه با هدف پیش بینی پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن بر اساس هوش هیجانی و انگیزش پیشرفت در آنان در سال ۱۳۹۲ انجام شد.روش کار: این مطالعه توصیفی_تحلیلی از نوع مقطعی است. با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای ۳۷۶ نفر از دانشجویان دختر و پسر مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن که در سال تحصیلی ۱۳۹۲_۱۳۹۱ مشغول به تحصیل بودند، انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه انگیزش پیشرفت هرمنس و آزمون هوش هیجانی برادبری_گریوز بود. برای تجزیه و تحلیل داده ها از تحلیل رگرسیون چندگانه توسط نرم افزار SPSS ویرایش ۲۱ استفاده گردید.یافته ها: نتایج نشان داد بین هوش هیجانی و انگیزش پیشرفت با متغیر پیشرفت تحصیلی در دانشجویان همبستگی معنادار وجود دارد .(P<0.01) در دختران تنها رابطه بین انگیزش پیشرفت با متغیر پیشرفت تحصیلی معنادار است حال آنکه در پسران، همبستگی هر دو متغیر هوش هیجانی و انگیزش پیشرفت با متغیر پیشرفت تحصیلی معنادار است .(P<0.01) نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که انگیزش پیشرفت می تواند پیشرفت تحصیلی را در دانشجویان به صورت معناداریپیش بینی نماید .(P<0.001) اما هوش هیجانی نتوانست پیشرفت تحصیلی را پیش بینی نماید(P=0.423) .نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان داد که بر اساس انگیزه پیشرفت، می توان پیشرفت تحصیلی دانشجویان پیش بینی نمود. لذا توجه و تقویت انگیزه پیشرفت در کنار سایر عوامل تاثیر گذار در پیشرفت تحصیلی دانشجویان می تواند باعث افزایش میزان عملکرد آنان شود.

کلید واژه: پیشرفت تحصیلی، هوش هیجانی، انگیزش پیشرفت، دانشگاه آزاد، رودهن

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.