بررسی تاثیر شرایط عملیاتی در جداسازی آسفالتین از نفت خام سنگین در هیدروسیکلون با استفاده از شبیه سازی CFD


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تاثیر شرایط عملیاتی در جداسازی آسفالتین از نفت خام سنگین در هیدروسیکلون با استفاده از شبیه سازی CFD دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تاثیر شرایط عملیاتی در جداسازی آسفالتین از نفت خام سنگین در هیدروسیکلون با استفاده از شبیه سازی CFD  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تاثیر شرایط عملیاتی در جداسازی آسفالتین از نفت خام سنگین در هیدروسیکلون با استفاده از شبیه سازی CFD،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تاثیر شرایط عملیاتی در جداسازی آسفالتین از نفت خام سنگین در هیدروسیکلون با استفاده از شبیه سازی CFD :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مهندسی شیمی ایران

تعداد صفحات :۱۲

در این مقاله یک هیدروسیکلون مدل (کولمن- تئو) به منظور جداسازی آسفالتین از نفت خام طراحی گردید و با استفاده از شبیه سازی سه بعدی CFD میدانهای سرعت و بازدهی عملکرد آن مورد بررسی قرار گرفت. برای شبیه سازی CFD هیدرو سیکلون مدل اغتشاش بکار برده شده، مدل تنش رینولدز (RSM) و مدل برهمکنش بین فازی از نوع مخلوط بوده و قطر ذرات آسفالتین ۳۰ میکرون در نظر گرفته شده است. برای صحت سنجی، نتایج حاصل از شبیه سازی، با داده های آزمایشگاهی مقایسه شده است. دیده می شود شبیه سازی می تواند با خطای متوسط ۱۰% نسبت به نتایج آزمایشگاهی رفتار هیدروسیکلون را پیش بینی کند. در بررسی شرایط عملیاتی شدت جریان ورودی، قطر ذرات آسفالتین، گرانروی فاز پیوسته و نسبت جدایش مورد مطالعه قرار گرفت. نتایج، نشان دهنده افزایش بازدهی جداسازی با افزایش شدت جریان ورودی و کاهش گرانروی می باشد. همچنین افزایش قطر ذرات آسفالتین به ۵۰ میکرون باعث افزایش ۱۳۳% در بازدهی کل هیدروسیکلون گردید. بررسی تاثیر نسبت جدایش نشان دهنده یک تاثیر دوگانه در عملکرد هیدروسیکلون بود. با افزایش نسبت جدایش، محصول فرایند کاهش یافته و از طرف دیگر بازدهی کل هیدروسیکلون افزایش می یابد. لذا در این خصوص بایستی بین کیفیت و کمیت محصول بهینه سازی انجام شود.

کلید واژه: شبیه سازی CFD، نفت خام سنگین، آسفالتین، هیدروکربن سیکلون، بازدهی کل

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.