اثربخشی امید درمانی گروهی بر افسردگی، احساس تنهایی، و خود کارآمدی دانش آموزان دختر


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثربخشی امید درمانی گروهی بر افسردگی، احساس تنهایی، و خود کارآمدی دانش آموزان دختر دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثربخشی امید درمانی گروهی بر افسردگی، احساس تنهایی، و خود کارآمدی دانش آموزان دختر  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثربخشی امید درمانی گروهی بر افسردگی، احساس تنهایی، و خود کارآمدی دانش آموزان دختر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثربخشی امید درمانی گروهی بر افسردگی، احساس تنهایی، و خود کارآمدی دانش آموزان دختر :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : سلامت روانی کودک

تعداد صفحات :۱۴

زمینه و هدف: از مبانی نظری امیددرمانی به ندرت برای بهبود علائم روان شناختی دختران نوجوان استفاده شده است و اطلاعات اندکی در مورد تاثیر امیددرمانی گروهی وجود دارد. هدف این پژوهش تعیین اثربخشی امید درمانی گروهی برافسردگی، احساس تنهایی، و خودکارآمدی دانش آموزان دختر بود.روش: پژوهش حاضر آزمایشی و از نوع پیش آزمون- پس آزمون با گروه گواه بود و جامعه آماری شامل تمامی دانش آموزان دختر پایه ۱۰ و ۱۱مدارس ناحیه ۱ شهر رشت در سال تحصیلی ۹۳-۹۴ بود. برای نمونه گیری ۲۰۰ دانش آموز دختر به طور خوشه ای تصادفی انتخاب شدند و در مرحله پیش آزمون به پرسشنامه افسردگی بک (۱۹۷۱)، مقیاس احساس تنهایی آشر (۱۹۸۳) و مقیاس خودکارآمدی شرر و آدامز (۱۹۸۵) پاسخ دادند. پس از نمره گذاری و غربالگری ۳۰ نفر که ضعیف ترین نمرات را داشتند انتخاب شده و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش (۱۵ نفر) و کنترل (۱۵ نفر) گمارده شدند. گروه گواه هیچ مداخله ای دریافت نکرد و برای گروه آزمایش، هشت جلسه ۹۰ دقیقه ای آموزش امیددرمانی گروهی اجرا شد.یافته ها: نتایج تحلیل کوواریانس یک متغیری پس از کنترل مقادیر پیش آزمون نشان داد نمرات خلق افسرده و احساس تنهایی در گروه آزمایش نسبت به گروه گواه به طور معنی داری پایین تر است (p<0.05)، اما بین نمرات پس آزمون این دو گروه، تفاوتی از نظر خودکارآمدی وجود نداشت (p>0.05).نتیجه گیری: آموزش امیددرمانی گروهی تاثیر قابل ملاحظه ای در کاهش افسردگی، و احساس تنهایی در دانش آموزان دختر دبیرستانی دارد. براین اساس به مشاوران آموزشی پیشنهاد می شود از روش امیددرمانی گروهی برای دانش آموزانی مبتلابه اختلال های خلقی و احساس تنهایی استفاده نمایند.

کلید واژه: امید درمانی گروهی، افسردگی، احساس تنهایی، خودکارآمدی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.