کارایی آموزش مهارتهای مرجع نگاری به دانشجویان مطاله موردی: دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 کارایی آموزش مهارتهای مرجع نگاری به دانشجویان مطاله موردی: دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد کارایی آموزش مهارتهای مرجع نگاری به دانشجویان مطاله موردی: دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی کارایی آموزش مهارتهای مرجع نگاری به دانشجویان مطاله موردی: دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن کارایی آموزش مهارتهای مرجع نگاری به دانشجویان مطاله موردی: دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : نظام ها و خدمات اطلاعاتی

تعداد صفحات :۲۶

هدف: هدف از این بررسی شناخت کارایی سه شیوه آموزش مرجع نگاری به دانشجویان جهت انتخاب بهترین شیوه و از این طریق افزایش کارایی و کاهش هزینه های (زمانی و مالی) غیر ضروری است که دانشجویان و نظام دانشگاه در این زمینه متحمل می شود.روش: بر اساس اطلاعات گردآوری شده از روند کنترل مرجع طی ۱۱ ماه در فاصله آبان ماه ۱۳۸۸ تا مهر ماه ۱۳۸۹، تعداد ۲۰۷ پایان نامه در سه مقطع عمومی، تخصصی و کارشناسی ارشد به بخش پایان نامه تحویل داده شد که مجموعا ۱۰۱۰۷ ارجاع توسط مسوول آرشیو پایان نامه (محقق) کنترل و بررسی شد. پس از ارائه فهرست منابع توسط دانشجویان نحوه آشنایی وی با مهارت مرجع نگاری پرسش شد که پاسخها در سه گروه دستنامه آموزشی تهیه شده توسط کتابخانه مرکزی، استفاده از نرم افزار مرجع نگاری و سایر روشها دسته بندی شد. سپس منابع مختلف بررسی شد و نوع و فراوانی اشکالات رایج در مرجع نگاری با استفاده از سیاهه وارسی محقق ساخته تعیین گردید.یافته ها: بر اساس یافته های این بررسی اکثر دانشجویان کمتر از ۵۰ منبع را در نگارش پایان نامه خود بکار گرفته بودند. ۱۵۶ نفر در نگارش منابع پایان نامه خود از دستنامه تهیه شده توسط کتابخانه مرکزی، ۱۶ نفر از نرم افزار های مدیریت مراجع استفاده کرده و ۲۷ نفر نیز از شیوه های دیگر آموزشی بهره برده بودند. میزان خطاهای رخ داده در هر ناحیه متنوع بود و در اکثر موارد به صفر میل می کرد.نتیجه گیری: بررسی ارتباط بین شیوه آموزش مرجع نگاری و ۲۰ نوع خطای مرجع نگاری کارایی این نوع از نرم افزارها را تا حدود زیادی به اثبات رساند. ضمن اینکه تدوین دستنامه ای کوتاه برای آموزش مرجع نگاری جهت جلوگیری از اتلاف وقت دانشجویان در این روند پیشنهاد می شود. نکته قابل توجه در نظرداشتن خطاهای پرتعداد در مرجع نگاری و تدوین برنامه آموزشی، دستنامه های راهنما و سایر فعالیتهای آموزشی با هدف کاهش این خطاهاست.

کلید واژه: مرجع نگاری، سبک ونکوور، خطاهای مرجع نگاری، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، پایان نامه ها

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.