بررسی زمین لغزش های طبیعی و حاشیه جاده با استفاده از مدل فرآیند محور پایداری سطحی دامنه (مطالعه موردی: محدوده محور ساری- کیاسر)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی زمین لغزش های طبیعی و حاشیه جاده با استفاده از مدل فرآیند محور پایداری سطحی دامنه (مطالعه موردی: محدوده محور ساری- کیاسر) دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی زمین لغزش های طبیعی و حاشیه جاده با استفاده از مدل فرآیند محور پایداری سطحی دامنه (مطالعه موردی: محدوده محور ساری- کیاسر)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی زمین لغزش های طبیعی و حاشیه جاده با استفاده از مدل فرآیند محور پایداری سطحی دامنه (مطالعه موردی: محدوده محور ساری- کیاسر)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی زمین لغزش های طبیعی و حاشیه جاده با استفاده از مدل فرآیند محور پایداری سطحی دامنه (مطالعه موردی: محدوده محور ساری- کیاسر) :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : فصلنامه زمین شناسی ایران

تعداد صفحات :۱۷

شبکه های ارتباطی و جاده ها بخش مهمی از سرمایه های هر کشوری محسوب می شوند. در کنار این موضوع، نگهداری از این شبکه های عظیم ارتباطی و روند توسعه فرآیند جاده سازی به عنوان یکی از عوامل تخریب عرصه های منابع طبیعی مبحثی مهم به شمار می آید. در این تحقیق، زمین لغزش های رخ داده محدوده جاده کیاسر واقع در جنوب شهرستان ساری با استفاده از مدل پایه فیزیکی SHALSTAB مورد بررسی قرار گرفت و نقشه پایداری دامنه این محدوده به وسیله این مدل تعیین شد. در ابتدا مشخصات فیزیکی و مکانیکی ۱۵ نمونه خاک که در محدوده حاشیه جاده وجود داشتند برداشت و مورد اندازه گیری قرار گرفت و با ۱۱۵ مورد از لغزش های به وقوع پیوسته در منطقه مورد مقایسه قرار گرفت. نتایج حاصل از تحقیقات میدانی، تجزیه و تحلیل داده های زمین شناسی، تست های آزمایشگاهی و اجرای مدل نشان داد که برای کل لغزش های به وقوع پیوسته، ۴۳.۴۹ درصد لغزش های واقعی در منطقه ناپایدار صورت گرفته اند، سپس اقدام به تفکیک لغزش های حاشیه جاده از لغزش های رخ داده در شرایط طبیعی گردید و برای هر کدام از این زمین لغزش ها مدل اجرا گردید. نتایج نشان داد زمانی که با استفاده از لغزش های حاشیه جاده مدل SHALSTAB اجرا می گردد، این مدل قادر به شبیه سازی تنها ۱۸.۵۵ درصد از نقاط لغزشی در طبقات ناپایدار بوده و زمانی که این مدل با استفاده از لغزش هایی که در شرایط طبیعی به وقوع پیوسته در این محدوده اجرا می گردد، با پیش بینی ۶۹.۵ درصد، کاربرد موفقی داشته است.

کلید واژه: زمین لغزش حاشیه جاده، زمین لغزش طبیعی، محور ساری- کیاسر، مدل SHALSTAB، نقشه پایداری دامنه

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.