عنوان فارسی: بررسی ویژگی های جامعه شناختی نمونه نوعی محصل علوم دینی در حوزه علمیه قم (طلاب دوره سطح) (عنوان عربی: دراسه الخصائص الاجتماعیه لعینه نوعیه من طلبه العلوم الدینیه فی حوزه قم العلمیه (طلاب مرحله السطح))


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 عنوان فارسی: بررسی ویژگی های جامعه شناختی نمونه نوعی محصل علوم دینی در حوزه علمیه قم (طلاب دوره سطح) (عنوان عربی: دراسه الخصائص الاجتماعیه لعینه نوعیه من طلبه العلوم الدینیه فی حوزه قم العلمیه (طلاب مرحله السطح)) دارای ۲۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد عنوان فارسی: بررسی ویژگی های جامعه شناختی نمونه نوعی محصل علوم دینی در حوزه علمیه قم (طلاب دوره سطح) (عنوان عربی: دراسه الخصائص الاجتماعیه لعینه نوعیه من طلبه العلوم الدینیه فی حوزه قم العلمیه (طلاب مرحله السطح))  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی عنوان فارسی: بررسی ویژگی های جامعه شناختی نمونه نوعی محصل علوم دینی در حوزه علمیه قم (طلاب دوره سطح) (عنوان عربی: دراسه الخصائص الاجتماعیه لعینه نوعیه من طلبه العلوم الدینیه فی حوزه قم العلمیه (طلاب مرحله السطح))،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن عنوان فارسی: بررسی ویژگی های جامعه شناختی نمونه نوعی محصل علوم دینی در حوزه علمیه قم (طلاب دوره سطح) (عنوان عربی: دراسه الخصائص الاجتماعیه لعینه نوعیه من طلبه العلوم الدینیه فی حوزه قم العلمیه (طلاب مرحله السطح)) :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : شیعه شناسی

تعداد صفحات :۲۸

چکیده فارسی:این پژوهش در پی یافتن پاسخی جامعه شناختی برای این پرسش است که: «از زندگی طلاب چه می دانیم؟» در این زمینه، سوال های متعددی مطرح می شود که غالبا حول محور ابعاد عینی، وضعیت زندگی روزمره و گرایش های ذهنی طلاب سازمان یافته است. هدف اصلی این پژوهش در گام نخست، آن است که ابعاد بیشتری از زندگی طلاب را بشناسیم، قالبی بودن نوع زیست اجتماعی طلاب را بشکنیم و تکثر موجود در واقعیت زندگی آنان را تا حدی درک کنیم. هدف دوم تولید فرضیات جامعه شناختی قابل دفاع و برخاسته از واقعیت زندگی طلاب دوره سطح حوزه علمیه قم است که بتواند راهنمای تحقیقات کمی – تبیینی آتی در این حوزه قرار گیرد.رویکرد روشی انجام این پژوهش، رویکرد کیفی است که در هر مرحله، از فنون متناسبی سود جسته است: در مرحله جمع آوری داده ها، از دو فن «مصاحبه عمیق نیمه ساخت یافته» و «مشاهده» (ساخت یافته و نیمه ساخت یافته) و در مرحله تحلیل داده ها، از دو روش اصلی «گروندد تئوری» و «تیپولوژی» (از نوع برساختی) استفاده شده است. نمونه این پژوهش، شامل نه تن از طلاب دوره سطح مشغول به تحصیل در حوزه علمیه قم و دو تن از استادان و مدیران حوزه می شود.در پایان این پژوهش و براساس داده های گردآوری شده از میدان تحقیق، دو گونه اجتماعی متمایز طلاب با عناوین «تیپ نوگرا» و «تیپ سنتی» نام گذاری شدند. این دو تیپ، با وجود نقاط شباهت فراوان، در هفت متغیر با یکدیگر تمایز قابل توجهی داشتند: نوع انگیزه های طلبه شدن (شامل دو بعد)، سن ازدواج، نوع ابزار تبلیغ دینی، نوع رابطه با فناوری های ارتباطی نوین، نوع رابطه اجتماعی با همسر، و دیدگاه درباره اشتغال همسر.

چکیده عربی:یحاول هذا البحث ان یجد جوابا من منظار اجتماعی للسؤال التالی: ماذا نعرف عن حیاه طلاب العلوم الدینیه؟ وتطرح فی هذا المجال اسئله عدیده ینتظم اکثرها حول محور الابعاد الموضوعیه ووضعیه الحیاه الیومیه والتوجهات الذهنیه للطلاب. نکسر التقولب فی الحیاه الاجتماعیه للطلاب وندرک الى حد ما التعدد الموجود فی واقع حیاتهم وانتاج فرضیات اجتماعیه یمکن الدفاع عنها وناتجه عن موضوعیه حیاه طلاب مرحله السطح فی حوزه قم العلمیه لکی یمکن ان تکون مرشده للبحوث الکمیه- التوضیحیه الاتیه فی هذا المجال.التوجه للقیام بهذا البحث هو توجه کیفی بحیث تمت فی کل مرحله الاستفاده من الفنون المناسبه ففی مرحله جمع المعطیات استفید من فنی (المقابله العمیقه شبه المنظمه) و الملاحظه المنظمه وشبه المنظمه، وفی مرحله تحلیل المعطیات استفید من اسلوبین اصلیین هما (نظریه المؤسسه) و (طوبولوجیا) (من النوع البنائی). اشتملت عینات هذا البحث على تسعه من طلاب مرحله السطح الدارسین فی حوزه قم العلمیه واثنین من اساتذه ومدراء الحوزه.فی نهایه هذا البحث واستنادا الى المعطیات المجمعه من مجال البحث، تم اطلاق عنوانی (النوع المتجدد) و (النوع التقلیدی) على شکلین اجتماعیین متمایزین من الطلاب، ومع وجود نقاط التشابه الکثیره بینهما الا انهما وبشکل ملفت یمتازان عن بعض بسبع متغیرات هی: نوع الحافز للدخول فی الحوزه العلمیه (تشتمل على بعدین)، و سن الزواج و نوع وسیله تبلیغ الدین و نوع الارتباط بتکنولوجیات الاتصال الحدیثه و نوع العلاقه الاجتماعیه بالزوجه ووجهه النظر حول عمل الزوجه.

کلید واژه: کلیدواژه فارسی: طلاب، حوزه علمیه قم، ویژگی های جامعه شناختی، گروندد تئوری، تیپولوژی، تیپ سنتی، تیپ نوگرا (کلیدواژه عربی: الطلاب، الحوزه ا لعلمیه، الخصائص الاجتماعیه، طوبولوجیا، النوع التقلیدی، النوع المتجدد)

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.