تحلیل رابطه بین مهارت زندگی و مسوولیت پذیری دانشجویان دانشگاه کاشان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحلیل رابطه بین مهارت زندگی و مسوولیت پذیری دانشجویان دانشگاه کاشان دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحلیل رابطه بین مهارت زندگی و مسوولیت پذیری دانشجویان دانشگاه کاشان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحلیل رابطه بین مهارت زندگی و مسوولیت پذیری دانشجویان دانشگاه کاشان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحلیل رابطه بین مهارت زندگی و مسوولیت پذیری دانشجویان دانشگاه کاشان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : فرهنگ در دانشگاه اسلامی

تعداد صفحات :۲۶

هدف: هدف تحقیق حاضر، تحلیل رابطه بین مهارت های زندگی با میزان مسوولیت پذیری دانشجویان دانشگاه بود.روش: روش پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر اجرا، توصیفی- همبستگی بوده، جامعه آماری آن، کلیه دانشجویان دانشگاه کاشان در سال تحصیلی ۹۴-۱۳۹۳ شامل ۷۱۳۲ نفر بود که با استفاده از فرمول حجم نمونه کوکران و به روش تصادفی طبقه ای، ۲۳۷ نفر به دست آمد. ابزار گردآوری اطلاعات تحقیق، دو پرسشنامه استاندارد «مهارت زندگی» و پرسشنامه استاندارد «مسوولیت پذیری» بر اساس مقیاس پنج درجه ای لیکرت در شش مولفه بود که روایی هر دو به صورت محتوایی توسط کارشناسان، تایید و پایایی آنها از طریق ضریب آلفای کرونباخ برای مهارت زندگی، ۰.۸۶ و مسوولیت پذیری، ۰.۹۱ برآورد شد. تجزیه و تحلیل داده ها در سطح آمار استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون و آزمون تی) با استفاده از نرم افزار آماری اس.پی.اس.اس. انجام گرفت.یافته ها: میانگین هر یک از مولفه های مهارت زندگی و مسوولیت پذیری در دانشجویان، بالاتر از حد متوسط بود. بین مهارت زندگی و مولفه های مسوولیت پذیری رابطه مثبت و معنادار وجود دارد. ضریب رگرسیون نشان داد مهارت زندگی قابلیت پیش بینی مسوولیت پذیری دانشجویان را دارد. همچنین بین مهارت های زندگی و مسوولیت پذیری دانشجویان، بر حسب جنسیت و مقطع تحصیلی تفاوت معنادار وجود ندارد؛ اما این تفاوت بر حسب رشته تحصیلی و سال ورود معنادار است.نتیجه گیری: آموزش مهارت زندگی، فرد را قادر می سازد مسوولیت های نقش فردی و اجتماعی خود را بپذیرد و نیازها، انتظارات و مسائل روزانه را به شکل اثربخشی پاسخ دهد.

کلید واژه: مهارت زندگی، مسوولیت پذیری، دانشجویان، دانشگاه

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.