پیش بینی کننده های شناختی علائم وسواسی – جبری در دانشجویان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 پیش بینی کننده های شناختی علائم وسواسی – جبری در دانشجویان دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پیش بینی کننده های شناختی علائم وسواسی – جبری در دانشجویان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پیش بینی کننده های شناختی علائم وسواسی – جبری در دانشجویان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پیش بینی کننده های شناختی علائم وسواسی – جبری در دانشجویان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : سلامت و مراقبت

تعداد صفحات :۱۳

زمینه و هدف: اختلال وسواسی – جبری اختلالی شایع در جامعه است و آثار منفی این اختلال در عملکرد افراد قابل توجه است. نظریه های رایج نشان می دهد که اختلال وسواسی – جبری تحت تاثیر عوامل بیولوژیکی است. با این حال مدل های شناختی وسواس فکری – جبری تاکید بر عوامل شناختی دارند. مطالعه حاضر با هدف بررسی پیش بینی کننده های شناختی علایم وسواس – جبری در دانشجویان انجام شد.روش کار: در یک مطالعه همبستگی تعداد ۳۰۰ دانشجو (۲۴۳ مونث و ۵۷ مذکر) از رشته های روان شناسی، علوم تربیتی، مهندسی کشاورزی، علوم کامپیوتر، مدیریت و حقوق دانشگاه پیام نور لرستان به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای در نیمه دوم سال تحصیلی ۹۳-۱۳۹۲ انتخاب شدند. دانشجویان پرسشنامه وسواسی اجباری – بازنگری شده (OCI-R)، ارزیابی فراشناختی-(MCQ-30)30، نگرانی پن استت (PSWQ) و طرحواره های ناکارآمد یانگ(YSQ-SF) را تکمیل نمودند. تحلیل داده ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون همزمان چندگانه با استفاده از SPSS-16 انجام شد.یافته ها: نتایج نشان داد نگرانی، باورهای فراشناختی و طرحواره های ناکارآمد با علایم وسواسی – جبری رابطه معنی داری داشتند (p<0.001). نتایج حاصل از رگرسیون همزمان نیز نشان داد ۶۴.۸ درصد از کل واریانس وسواسی – جبری به وسیله نگرانی، باورهای فراشناختی و طرحواره های ناکارآمد پیش بینی می شود.نتیجه گیری: با توجه به نقش موثر متغیرهای پژهش حاضر در اختلال وسواسی – جبری، برگزاری دوره های آموزشی مهارت های مقابله با اختلال وسواس – جبری برای دانشجویان و ارائه راه حل های ارتقاء سلامت روان در طول دوره تحصیلی می بایست توسط متولیان سلامت دانشگاه ها پیشنهاد می شود.

کلید واژه: وسواس – جبری، نگرانی، باورهای فراشناختی، طرحواره های ناکارآمد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.