عوامل موثر بر کیفیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان اتاق عمل


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 عوامل موثر بر کیفیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان اتاق عمل دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد عوامل موثر بر کیفیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان اتاق عمل  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی عوامل موثر بر کیفیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان اتاق عمل،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن عوامل موثر بر کیفیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان اتاق عمل :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : سلامت و مراقبت

تعداد صفحات :۱۲

زمینه و هدف: آموزش بالینی در شکل دهی مهارت های اساسی و توانمندی های حرفه ای دانشجویان اتاق عمل نقش اساسی دارد. بنابراین شناخت وضعیت فعلی آن می تواند بستری برای ارتقاء وضعیت عملکرد آنها در آینده فراهم سازد. این مطالعه با هدف بررسی عوامل موثر بر کیفیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در سال ۱۳۹۳ انجام شد.روش کار: این تحقیق یک مطالعه توصیفی تحلیلی بود و با نمونه گیری به روش سرشماری و بر روی ۹۶ نفر از دانشجویان اتاق عمل ورودی ۱۳۸۹، ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ دانشکده پرستاری و مامایی اردبیل که حاضر به شرکت در تحقیق شدند انجام شد. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه ای محقق ساخته بود که شامل دو قسمت اطلاعات دموگرافیک و دیدگاه دانشجویان درباره آموزش بالینی بود. داده های گردآوری شده به وسیله SPSS-16 و روش های آماری توصیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: در مطالعه حاضر اکثریت شرکت کنندگان یعنی ۶۴ نفر (%۶۶.۷) مونث بودند. از دیدگاه ۶۰.۴ درصد (۵۸ نفر) دانشجویان عدم اعتماد مربیان بالینی به دانشجویان، ۴۲.۷ درصد (۴۱ نفر) نا آشنا بودن همکاران بیمارستان با اخلاق حرفه ای و ۳۹.۶ درصد (۳۸ نفر) عدم نگرش مثبت به رشته دارای بیشترین اهمیت از میان عوامل تاثیرگذار در کیفیت آموزش بالینی بود.نتیجه گیری: بر اساس نتایج مطالعه چنین به نظر می رسد که با تقویت و اجرای دقیق و منظم برنامه های موجود، بهبود جو و فضای آموزشی و آشنا نمودن مربیان و پرسنل با شرح وظایف خود در قبال دانشجویان می توان کیفیت آموزش بالینی را ارتقا داد.

کلید واژه: کیفیت، آموزش بالینی، دانشجو، اتاق عمل

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.