ویژگیهای روانسنجی مقیاس فراهیجان دانشجویان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
ویژگیهای روانسنجی مقیاس فراهیجان دانشجویان دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد ویژگیهای روانسنجی مقیاس فراهیجان دانشجویان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ویژگیهای روانسنجی مقیاس فراهیجان دانشجویان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن ویژگیهای روانسنجی مقیاس فراهیجان دانشجویان :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : تحقیقات روانشناختی
تعداد صفحات :۱۸
هدف از این پژوهش حاضر بررسی ویژگیهای روانسنجی مقیاس فراهیجان در بین دانشجویان بود. برای دستیابی به هدف پژوهش، مقیاس فراهیجان توسط ۳۸۰ دانشجو (۱۵۰ پسر و ۱۸۰ دختر)که به شیوه نمونه گیری برداری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شده بودند، تکمیل گردید. از ضریب آلفای کرانباخ برای بررسی پایایی و از روش تحلیل عاملی تائیدی و همبستگی مقیاس فراهیجان با هوش عاطفی برای بررسی روایی پرسشنامه استفاده شد. ضریب آلفای کرانباخ در خرده مقیاس فراهیجان مثبت ۰.۸۷ و در خرده مقیاس فراهیجان منفی ۰.۷۰ و برای کل مقیاس ۰.۸۹ است. نتایج تحلیل عاملی تائیدی نشان داد شاخص های مقیاس فراهیجان دانشجویان بر روی عوامل از قبل طراحی شده توسط بک، هافر و اسکوبلر (۲۰۰۹) بار عاملی بالاتر از ۰.۳۰ دارند و ریشه خطای میانگین مجذورات تقریب (RMSEA) برابر ۰.۴۶ است. بنابراین پرسشنامه با دو عامل از برازش عاملی قابل قبولی برخوردار است. همچنین همبستگی خرده مقیاس های فراهیجان با خرده مقیاس های هوش عاطفی حاکی از روایی همگرای مقیاس فراهیجان دانشجویان می باشد. نتیجه کلی این تحقیق نشان دهنده احراز خصوصیات روانسنجی مقیاس فراهیجان دانشجویان برای استفاده در ایران است.
کلید واژه: فراهیجان مثبت، فراهیجان منفی، هوش عاطفی، پایایی، روایی
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.