خودارزیابی نگرش کارورزان و فارغ التحصیلان پزشکی از بیماری های رایج و سرپایی کودکان، سال ۱۳۹۲


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
9 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 خودارزیابی نگرش کارورزان و فارغ التحصیلان پزشکی از بیماری های رایج و سرپایی کودکان، سال ۱۳۹۲ دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد خودارزیابی نگرش کارورزان و فارغ التحصیلان پزشکی از بیماری های رایج و سرپایی کودکان، سال ۱۳۹۲  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی خودارزیابی نگرش کارورزان و فارغ التحصیلان پزشکی از بیماری های رایج و سرپایی کودکان، سال ۱۳۹۲،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن خودارزیابی نگرش کارورزان و فارغ التحصیلان پزشکی از بیماری های رایج و سرپایی کودکان، سال ۱۳۹۲ :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

تعداد صفحات :۱۳

زمینه و هدف: آنچه که در محیط کاری آینده پزشکان عمومی به طور عمده مطرح می باشد، مدیریت بیماران سرپایی در درمانگاه است. این مطالعه به منظور بررسی نگرش کارورزان و فارغ التحصیلان نسبت به نحوه آموزش بخش اطفال در مورد بیماری های سرپایی کودکان انجام شد.روش تحقیق: در این مطالعه توصیفی- مقطعی، ۴۰ دانشجوی پزشکی مقطع کارورزی و ۲۰ پزشک فارغ التحصیل در سال ۱۳۹۲، به عنوان نمونه انتخاب شدند و نگرش آن ها نسبت به کیفیت و کارآیی آموزش بخش اطفال سنجیده شد. ابزار مطالعه، پرسشنامه محقق ساخته بود که بر اساس مقیاس لیکرت امتیازدهی گردید. در این مطالعه، میانگین نمره نگرش در سه حیطه تشخیص، درمان و نسخه نویسی برای چهار گروه اصلی بیماران سرپایی شامل: بیماری های میکروبی، انگلی، نوزادان و کمبودهای تغذیه ای محاسبه شد. داده ها پس از ورود به نرم افزار آماری SPSS (ویرایش ۱۱.۵) با کمک آزمون آماری Independent t-Test در سطح معنی داری a=0.05 تجزیه و تحلیل شد.یافته ها:میانگین نمره نگرش فارغ التحصیلان در حیطه های تشخیص، درمان و نسخه نویسی به ترتیب: ۳.۲۰±۰.۲۷، ۳.۲۱±۰.۳۰ و ۳.۰۶±۰.۳۷ و در کارورزان به ترتیب: ۳.۴۴±۰.۵۸، ۳.۲۱±۰.۵۵ و ۲.۹۷±۰.۵۹ به دست آمد. بیشترین و کمترین میانگین نمره نگرش در هر سه حیطه تشخیص، درمان و نسخه نویسی در هر دو گروه کارورز و فارغ التحصیل به ترتیب مربوط به بیماری های نوزادان و بیماری های انگلی بود. میانگین نمره نگرش بین دو گروه در هر سه حیطه مذکور، تفاوت معنی داری نداشت.نتیجه گیری:نمره خودارزیابی نگرش کارورزان از بیماری های سرپایی کودکان در سطح بالایی نبود و این نمره با افزایش تجربه کاری افزایش نیافت؛ بنابراین بهبود کیفیت آموزش بالینی، راهکار اصلی می باشد.

کلید واژه: کارورز پزشکی، فارغ التحصیل پزشکی، بیماری های رایج و سرپایی کودکان، آموزش دوره کارورزی بخش اطفال

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.