اثربخشی آموزش مولفه های نوین هوش هیجانی بر بهزیستی ذهنی دانش آموزان پسر مقطع راهنمایی شاهد شهر بیرجند


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثربخشی آموزش مولفه های نوین هوش هیجانی بر بهزیستی ذهنی دانش آموزان پسر مقطع راهنمایی شاهد شهر بیرجند دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثربخشی آموزش مولفه های نوین هوش هیجانی بر بهزیستی ذهنی دانش آموزان پسر مقطع راهنمایی شاهد شهر بیرجند  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثربخشی آموزش مولفه های نوین هوش هیجانی بر بهزیستی ذهنی دانش آموزان پسر مقطع راهنمایی شاهد شهر بیرجند،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثربخشی آموزش مولفه های نوین هوش هیجانی بر بهزیستی ذهنی دانش آموزان پسر مقطع راهنمایی شاهد شهر بیرجند :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی

تعداد صفحات :۱۲

زمینه و هدف: بهزیستی ذهنی یکی از مفاهیم اصلی روان شناسی مثبت گراست. هدف پژوهش حاضر اثر بخشی آموزش هوش هیجانی بر بهبود بهزیستی ذهنی دانش آموزان مدارس راهنمایی شاهد شهر بیرجند در سال ۱۳۹۱ بود.مواد و روش کار: این پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون – پس آزمون و دارای گروه آزمایش و گروه کنترل است. برای این منظور کلیه دانش آموزان شاهد پسر شهر بیرجند پرسشنامه بهزیستی ذهنی را تکمیل کردند، سپس (۳۰)، نفر از دانش آموزان در دو گروه (۱۵ نفر گروه کنترل و ۱۵ نفر گروه آزمایش)، که نمره بهزیستی ذهنی آنها پایین تر از بقیه بود، انتخاب شدند. دانش آموزان گروه آزمایش، طی ۸ جلسه، ۹۰ دقیقه ای، تحت آموزش پروتکل هوش هیجانی بر گرفته از براد بری و گریوز (Bradberry. T- Greaves J.2005)، قرار گرفتند، اما گروه کنترل، آموزشی در این رابطه دریافت ننمودند. پس از آن هر دو گروه دوباره به آزمون بهزیستی ذهنی پاسخ گفتند. در پایان نیز برای توصیف و تحلیل داده ها از آزمون های آماری کالموگروف- اسمیرنف، لوین، میانگین، انحراف استاندارد، t مستقل، و آزمون کوواریانس استفاده شد.یافته ها: نتایج نشان داد که پروتکل مولفه های نوین هوش هیجانی بر میزان مولفه های بهزیستی ذهنی در پس آزمون گروه مداخله تاثیر معناداری داشته است (p<0.01). میزان این تاثیر در مولفه های نوروز، استرس و افسردگی، سرزندگی و اراده، به ترتیب (۰.۴۵۵، ۰.۴۴۱، ۰.۶۷۶، ۰.۶۳۸)، بوده است.نتیجه گیری: از آنجایی که آموزش هوش هیجانی در بهبود بهزیستی ذهنی سهم معناداری داشت، می توان از آن جهت ارتقاء و بهبود بهزیستی ذهنی دانش آموزان استفاده نمود.

کلید واژه: هوش هیجانی، بهزیستی ذهنی، دانش آموزان

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.