ساختار عاملی پرسشنامه بهزیستی ذهنی درنوجوانان شهر قم
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
ساختار عاملی پرسشنامه بهزیستی ذهنی درنوجوانان شهر قم دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد ساختار عاملی پرسشنامه بهزیستی ذهنی درنوجوانان شهر قم کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ساختار عاملی پرسشنامه بهزیستی ذهنی درنوجوانان شهر قم،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن ساختار عاملی پرسشنامه بهزیستی ذهنی درنوجوانان شهر قم :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دانشکده بهداشت و انستیتو تحقیقات بهداشتی
تعداد صفحات :۱۸
زمینه و هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی خصوصیات روانسنجی مقیاس بهزیستی ذهنی در دانش آموزان بود.روش کار: پژوهش حاضر توصیفی و از نوع مطالعات همبستگی بود. بدین منظور تعداد ۴۰۰ نفر (۲۰۰ پسر و ۲۰۰ دختر) از دانش آموزان مدارس متوسطه شهر قم به روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای انتخاب و به ابزارهای بهزیستی ذهنی و شادکامی آکسفورد پاسخ دادند. برای تحلیل داده ها از روش تحلیل عاملی، ضریب آلفای کرونباخ و همبستگی پیرسون استفاده شد.نتایج: یافته های تحلیل عاملی نشان داد که این مقیاس از چهار عامل تشکیل شده است. علاوه بر آن نتایج همبستگی پیرسون نشان داد، بهزیستی ذهنی با شادکامی (r=0.27)، نمره انضباط (r=0.11) و پیشرفت تحصیلی (r=0.28) رابطه مثبت و معنی داری در سطح p<0.01 دارد. همچنین اعتبار پرسشنامه بهزیستی با استفاده از روش آلفای کرونباخ برای کل مقیاس ۰.۸۷ و هر کدام از خرده مقیاس ها شامل ارتباط با مدرسه ۰.۶۹، لذت از یادگیری ۰.۸۵، اهداف آموزشی ۰.۷۳ و کارآمدی تحصیلی ۰.۷۸ بدست آمد که نشان از قابلیت بالای ابزار بود.نتیجه گیری: یافته های پژوهش بیانگر این است که نسخه فارسی پرسشنامه بهزیستی ذهنی از خصوصیات روانسنجی قابل قبولی برخوردار است و می توان از آن به عنوان ابزاری معتبر در پژوهش های روانشناختی استفاده کرد.
کلید واژه: بهزیستی ذهنی، روایی، ساختار عاملی، دانش آموزان
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.