عنوان فارسی: بررسی اثربخشی آموزش های مدارس قرآن بر مهارت روخوانی قرآن دانش آموزان مقطع ابتدایی (نمونه موردی: مدارس شهر بردسکن) (عنوان عربی: تأثیر تعلیم مدارس القرآن علی مهاره حفظ القرآن لدی تلامیذ المرحله الإبتدائیه؛ مدارس مدینه بردسکن انموذجاً)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 عنوان فارسی: بررسی اثربخشی آموزش های مدارس قرآن بر مهارت روخوانی قرآن دانش آموزان مقطع ابتدایی (نمونه موردی: مدارس شهر بردسکن) (عنوان عربی: تأثیر تعلیم مدارس القرآن علی مهاره حفظ القرآن لدی تلامیذ المرحله الإبتدائیه؛ مدارس مدینه بردسکن انموذجاً) دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد عنوان فارسی: بررسی اثربخشی آموزش های مدارس قرآن بر مهارت روخوانی قرآن دانش آموزان مقطع ابتدایی (نمونه موردی: مدارس شهر بردسکن) (عنوان عربی: تأثیر تعلیم مدارس القرآن علی مهاره حفظ القرآن لدی تلامیذ المرحله الإبتدائیه؛ مدارس مدینه بردسکن انموذجاً)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی عنوان فارسی: بررسی اثربخشی آموزش های مدارس قرآن بر مهارت روخوانی قرآن دانش آموزان مقطع ابتدایی (نمونه موردی: مدارس شهر بردسکن) (عنوان عربی: تأثیر تعلیم مدارس القرآن علی مهاره حفظ القرآن لدی تلامیذ المرحله الإبتدائیه؛ مدارس مدینه بردسکن انموذجاً)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن عنوان فارسی: بررسی اثربخشی آموزش های مدارس قرآن بر مهارت روخوانی قرآن دانش آموزان مقطع ابتدایی (نمونه موردی: مدارس شهر بردسکن) (عنوان عربی: تأثیر تعلیم مدارس القرآن علی مهاره حفظ القرآن لدی تلامیذ المرحله الإبتدائیه؛ مدارس مدینه بردسکن انموذجاً) :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : تربیت اسلامی

تعداد صفحات :۲۴

چکیده فارسی:آموزش قرآن در برنامه های نظام آموزشی همواره مورد نظر بوده است. در یکی از آخرین آن ها، ایجاد مدارسی ویژه با نام مدارس قرآنی در دستور کار قرار گرفت که به صورت کلاس های فوق برنامه در برنامه آموزشی مدارس جای گرفته است. در این مقاله، با رویکرد تحقیقی طرح های آزمایشی کلاسیک به ارزیابی تاثیرات این آموزش ها بر روخوانی قرآن پرداخته شده است. برای این منظور، شهر بردسکن به عنوان منطقه مورد مطالعه انتخاب شد و دو گروه از دانش آموزان مقطع ابتدایی این شهر به عنوان گروه آزمایش و گروه کنترل انتخاب شدند. از هر کدام از گروه ها، پیش و پس از برگزاری این کلاس های آموزشی، آزمونی در زمینه مهارت های قرآنی، در بخش های مختلف، به عمل آمد؛ با این تفاوت که دانش آموزان گروه کنترل در این کلاس ها شرکت نکرده بودند. یافته ها نشان داد که این دوره های آموزشی تاثیر مهمی بر مهارت روخوانی دانش آموزان ابتدایی می گذارد. از روش های آماری شامل میانگین و انحراف استاندارد، نمودارهای شبکه ای، آزمون های ناپارامتری و به ویژه تحلیل کوواریانس در این نتیجه گیری استفاده شد. بر همین اساس، مشخص شد که بیشترین تاثیر، از طریق آموزش های مربوط به لحن به دست آمده است. یافته ها همچنین تفاوتی را میان دانش آموزان دختر و پسر از لحاظ میزان تاثیرگذاری نشان ندادند و تفاوت های دیده شده، معنادار نبود. به این ترتیب، می توان گفت برگزاری این دوره های آموزشی در بهبود روخوانی قرآن مجید در دانش آموزان ابتدایی تاثیر مثبتی داشته و دست کم به برخی از اهداف خود دست یافته است.
چکیده عربی:نعتمد فی هذا البحث الاسلوب التحقیقی لطروحات الاختبار التقلیدی من أجل قیاس مدی تأثیرات تعالیم المدارس القرآنیه التی تجری علی شکل دورات إلی جانب المنهج الدراسی فی المدارس، علی حفظ القرآن. ولأجل هذه الغایه وقع الاختیار علی مدینه بردسکن کمنطقه لإجراء هذا الاختبار فیها. وتم تقسیم عدد من تلامیذ المرحله الابتدائیه فی المدارس التابعه الی هذه المدینه، إلی مجموعتی: اختبار وسیطره. واجری اختبار علی کل واحده من هاتین المجموعتین قبل وبعد اقامه هذه الدروس التعلیمیه من أجل معرفه ما لدی هؤلاء التلامیذ من مهارات قرآنیه فی مختلف المجالات، ولکن مع فارق أن التلامیذ من مجموعه السیطره لم یشارکوا فی هذه الدروس. وقد کشفت المعطیات ان لهذه الدورات التعلیمیه تأثیر مهم فی مهاره الحفظ لدی التلامیذ. واستناداً إلی الأسالیب الاحصائیه المعتمده التی تشمل المعدل والانحراف المعیاری، والجداول البیانیه الشبکیه، والاختبارات غیر المَعْلَمیه وخاصه تحلیل التباین، تبیّن أن التأثیر الأکثر تحقق عن طریق التعلیم المتعلّق باللحن. وقد أظهرت المعطیات وجود فارق ذی معنی بین التلامیذ الذکور والاناث من حیث مدی التأثیر. وعلی هذا المنوال یمکن القول إنّ إقامه مثل هذه الدورات التعلیمیه کانت ذات تأثیر ایجابی فی تعزیز قدره التلامیذ علی حفظ القرآن الکریم، وإنها قد حققت قسماً من أهدافها علی أدنی تقدیر.

کلید واژه: کلیدواژه فارسی: مدارس قرآنی، پیش آزمون، پس آزمون، گروه آزمایش، گروه کنترل، نمودار شبکه ای، تحلیل کوواریانس (کلیدواژه عربی: المدارس القرآنیه، قبل الإختبار، بعد الإختبار، مجموعه الإختبار، مجموعه السیطره، الجدول البیانی الشبکی، تحلیل التغایر)

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.