عنوان فارسی: روحانیان و مدارس جدید در ایران (عنوان عربی: علماء الدین والمدارس الحدیثه فی ایران)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 عنوان فارسی: روحانیان و مدارس جدید در ایران (عنوان عربی: علماء الدین والمدارس الحدیثه فی ایران) دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد عنوان فارسی: روحانیان و مدارس جدید در ایران (عنوان عربی: علماء الدین والمدارس الحدیثه فی ایران)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی عنوان فارسی: روحانیان و مدارس جدید در ایران (عنوان عربی: علماء الدین والمدارس الحدیثه فی ایران)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن عنوان فارسی: روحانیان و مدارس جدید در ایران (عنوان عربی: علماء الدین والمدارس الحدیثه فی ایران) :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : تربیت اسلامی

تعداد صفحات :۲۷

چکیده فارسی:این مقاله بر نقش روحانیان در شکل دادن به مدارس جدید در ایران می پردازد. بیشتر تحلیل هایی که به مطالعه مدارس جدید در ایران پرداخته اند، نقش روحانیان را منفی بازنمایی کرده و یا تاثیر این نیروی اجتماعی را در برپایی مدارس جدید مسکوت یا نادیده انگاشته اند. ادعای این مقاله این است که روحانیان نقش فعالانه ای در شکل گیری مدارس جدید در ایران داشتند. این مقاله با یک رویکرد پدیدارشناسانه و با جمع آوری شواهد و اسناد تاریخی نشان می دهد که مواجهه روحانیان با مدارس جدید منفعلانه نبود. این نیروی اجتماعی، تربیت مدرسه ای را به عنوان یک شیوه جدید تربیتی پذیرفت و نقش فعالانه ای در برپایی و انتشار مدارس جدید داشت. شواهد تاریخی نشان می دهند که روحانیان در تشکیل مدارس جدید نقش تشویقی، حمایتی و مشارکتی داشته اند. این نیروی اجتماعی فعالانه در انتشار تربیت مدرسه ای شرکت داشته و از این دستگاه تربیتی برای گسترش علوم و فنون جدید در میان مسلمانان بهره برده است.
چکیده عربی:یتناول هذا البحث دور علماء الدین فی بلوره المدارس الحدیثه فی ایران. معظم التحلیلات التی اهتمت بدراسه ظاهره المدارس الحدیثه فی ایران أبرزت دوراً سلبیاً لعلماء الدین أو تجاهلت هذا الدور أو لزمت الصمت ازاء تأثیر هذه القوّه الاجتماعیه فی ایجاد المدارس الحدیثه. الفکره التی یذهب إلیها هذا البحث هی أن علماء الدین کان لهم دور فاعل فی ایجاد المدارس الحدیثه فی ایران. یستخدم هذا البحث اسلوب معرفه الظواهر ویجمع الأدله والوثائق التاریخیه لیثبت أنّ مواجهه علماء الدین للمدارس الحدیثه لم تتخذ طابعاً انفعالیاً، وانما تقبّلوا التربیه المدرسیه کاسلوب تربوی جدید وکان لهم دور فاعل فی ایجاد هذه المدارس ونشرها. تظهر الشواهد التاریخیه أن علماء الدین کان لهم دور المشجّع والداعم والمشارک فی ایجاد هذه المدارس. کما أن هذه القوّه الاجتماعیه اضطلعت بدور فاعل فی توسیع التربیه المدرسیه والترویج لها، واستفادوا من هذا الجهاز التربوی لنشر العلوم والفنون الجدیده بین المسلمین.

کلید واژه: کلیدواژه فارسی: روحانیان، مدارس جدید، مکتب خانه، تربیت مدرسه ای (کلیدواژه عربی: علماء الدین، المدارس الحدیثه، الکُتّاب، التربیه المدرسیه)

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.