مکاتب و نظریه های روانشناسی پرورشی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
9 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مکاتب و نظریه های روانشناسی پرورشی دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مکاتب و نظریه های روانشناسی پرورشی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مکاتب و نظریه های روانشناسی پرورشی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مکاتب و نظریه های روانشناسی پرورشی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش در آموزش علوم پزشکی

تعداد صفحات :۸

موضوع یاددهی و یادگیری از موضوعات اساسی در هر جامعه ای می باشد و عناصر اصلی این مطلب معلم و یادگیرنده هستند. در روانشناسی مکتب ها و روش های مختلفی وجود دارند که هر کدام به نوبه خود در زمینه های مختلف رفتار پژوهش های گسترده و فراوانی را بعمل آورده اند و واقعیت ها و نظریه های یادگیری را از دیدگاه های خاص مورد بررسی قرار داده اند. خرد گرائی بیان می کند که عقل بالاترین نیرو و استعداد در انسان است، چون به کمک آن می توان به اندیشه های مجرد پی برد. تجربه گرایان بیان می کنند که از راه تجربه می توان دنیای پیرامون را مطالعه کرد. عمل گرایان ایده ها را در عمل به کار می گیرد. یادگیری از دیدگاه ساخت گرایان تغییر در ساخت شناختی و فرایندهای ذهنی فرد محسوب می شود. یادگیری گشتالتی، یادگیری از راه کسب بینش را مطرح می نماید. در یادگیری گشتالتی قوانین یادگیری مانند شباهت مطرح می شود. نظریه یادگیری کلامی آزوبل معنی دار کردن یادگیری را وجود رابطه بین یادگیری های قبلی و یادگیری جدید می داند.بر اساس نظریه یادگیری تجربی، یادگیری به روش های تجربه عینی، مفهوم سازی انتزاعی، مشاهده تاملی و نیز آزمایش گری فعال صورت می-گیرد. از دیدگاه این نظریه یادگیرندگان بطور غالب در جهت یادگیری مشخصات یکی از انواع سبک های واگرا، جذب کننده یا تحلیل کننده، تطبیق یابنده و همگرا دارند. یادگیری شناختی اجتماعی بر یادگیری از راه مشاهده استوار است. این نظریه شناختی رفتاری است که در آن هم بر تقویت و تنبیه و هم بر فرایندهای شناختی تاکید شده است. هدف این مطالعه معرفی و شناخت مکاتب و نظریه های روانشناسی پرورشی و راه های مختلف آموزش و یادگیری می باشد که بر مبنای آن ها مدرسین راه های مناسب آموزشی را جهت مشکلات آموزشی انتخاب کنند و آن ها را به کار گیرند.

کلید واژه:

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.