مقایسه رشد مسیر شغلی و اهمال کاری دانشجویان دارای اختلال بیش فعالی / کم توجهی با دانشجویان نرمال
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقایسه رشد مسیر شغلی و اهمال کاری دانشجویان دارای اختلال بیش فعالی / کم توجهی با دانشجویان نرمال دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقایسه رشد مسیر شغلی و اهمال کاری دانشجویان دارای اختلال بیش فعالی / کم توجهی با دانشجویان نرمال کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه رشد مسیر شغلی و اهمال کاری دانشجویان دارای اختلال بیش فعالی / کم توجهی با دانشجویان نرمال،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقایسه رشد مسیر شغلی و اهمال کاری دانشجویان دارای اختلال بیش فعالی / کم توجهی با دانشجویان نرمال :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش در آموزش علوم پزشکی
تعداد صفحات :۱۰
مقدمه: اهمال کاری یک عادت رفتاری شایع در بین افراد است و پژوهش ها حاکی از آن است که یکی از عوامل به وجودآورنده و تشدیدکننده اهمال کاری، تکانشی بودن است که یکی از نشانه های اختلال بیش فعالی / کم توجهی است. از طرفی دیگر با توجه به اهمیت شغل در زندگی افراد که در طول مسیر شغلی آنان قرار دارد، این مطالعه با هدف مقایسه رشد مسیر شغلی و اهمال کاری دانشجویان بیش فعال / کم توجه و دانشجویان نرمال دانشگاه اصفهان انجام شد.روش ها : روش این پژوهش علی – مقایسه ایی است. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان کارشناسی دانشگاه اصفهان بود، که تعداد ۲۲۰ نفر، به روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ایی انتخاب شدند و به وسیله پرسشنامه رشد مسیر شغلی، پرسشنامه اهمال کاری و مقیاس درجه بندی وندر یوتا در سه گروه بیش فعال / کم توجه، مشکوک به بیش فعالی / کم توجهی و نرمال مورد مقایسه قرار گرفتند. این پرسشنامه ها از روایی و پایایی مطلوب برخوردار بودند. داده ها از طریق آمار توصیفی شامل میانگین، انحراف معیار و در سطح آمار استنباطی با روش تحلیل واریانس تک متغیره با استفاده از نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: تحلیل واریانس تک متغیره نشان داد که بین میانگین رشد مسیر شغلی دانشجویان بیش فعال / کم توجه، مشکوک با نرمال تفاوت معنی دار وجود ندارد (p=0.25، F=1.38). در حالیکه میانگین اهمال کاری دانشجویان بیش فعال / کم توجه و مشکوک به طور معناداری بیشتر از اهمال کاری دانشجویان نرمال بود(p<0.01، F=6.47).نتیجه گیری: یافته ها نشان داد که اختلال بیش فعالی / کم توجهی بر میزان اهمال کاری دانشجویان تاثیرگذار است. لذا درمان دارویی و نیز مداخلات آموزشی در زمینه کنترل اهمال کاری برای بهبود عملکرد این دانشجویان پیشنهاد می شود.
کلید واژه: اختلال بیش فعالی / کم توجهی، رشد مسیر شغلی، اهمال کاری
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.