بررسی مقایسه ای برگزاری گزارش صبحگاهی از دیدگاه دانشجویان پزشکی به دو روش روتین و پزشکی مبتنی بر شواهد


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی مقایسه ای برگزاری گزارش صبحگاهی از دیدگاه دانشجویان پزشکی به دو روش روتین و پزشکی مبتنی بر شواهد دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی مقایسه ای برگزاری گزارش صبحگاهی از دیدگاه دانشجویان پزشکی به دو روش روتین و پزشکی مبتنی بر شواهد  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی مقایسه ای برگزاری گزارش صبحگاهی از دیدگاه دانشجویان پزشکی به دو روش روتین و پزشکی مبتنی بر شواهد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی مقایسه ای برگزاری گزارش صبحگاهی از دیدگاه دانشجویان پزشکی به دو روش روتین و پزشکی مبتنی بر شواهد :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش در آموزش علوم پزشکی

تعداد صفحات :۱۳

مقدمه: یکی از مهمترین روش های آموزشی در علوم پزشکی گزارش صبحگاهی می باشد. پزشکی مبتنی بر شواهد (EBM) یک رویکرد نوین در علوم پزشکی جهت ارتقاء کیفیت مراقبت های بالینی بیماران است. هدف از انجام این مطالعه بررسی و مقایسه برگزاری جلسات گزارش صبحگاهی از دیدگاه دانشجویان پزشکی به دو روش روتین و EBM بود.روش: مطالعه به روش توصیفی – تحلیلی بر روی ۸۷ نفر از کارآموزان، کارورزان و رزیدنت های بخش زنان بیمارستان بعثت سنندج در سال ۱۳۹۳ انجام شد. روش نمونه گیری به صورت سرشماری بود. اطلاعات با استفاده از پرسشنامه پژوهشگر ساخته، مشتمل بر ۲۶ سوال در ۳ بخش شامل اطلاعات جمعیت شناختی و تحصیلی، اطلاعات مرتبط با ساختار و محتوای آموزشی گزارش صبحگاهی و قسمت مربوط به ارتقائ توانمندی های دانشجویان در دو روش روتین و EBM جمع آوری شد. پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفا کرونباخ ۰.۸۵ بود. داده ها با استفاده از نرم افزار آماری SPSS و آزمون های آماری t-test و کای اسکویر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: نتایج نشان داد که ۸۵ نفر (۹۷ درصد) از دانشجویان ساعت شروع گزارش صبحگاهی را ۸ صبح اعلام کردند. میانگین مدت زمان برگزاری جلسات در گروه ۴۲.۱۰ EBM دقیقه و در گروه روتین ۳۸.۶ دقیقه بود. در گروه هایEBM و روتین بین ارائه فیدبک (p=0.04) و مشارکت و تعامل حاضرین (p=0.003) تفاوت معنی داری آماری وجود داشت و میانگین گروه EBM بیشتر از گروه روتین بود. از نظر تعداد بیماران معرفی شده، نوع بیماری ها و مدت زمان معرفی هر بیمار بین گروه روتین و EBM تفاوت معنی داری وجود نداشت. بین گروه های EBM و روتین در توانمندی های دانشجویان تفاوت معنی داری آماری مشاهده شد (P=0.04) و میانگین در گروه EBM بیشتر از گروه روتین بود.نتیجه گیری: ضوابط مربوط به ساختار جلسات گزارش صبحگاهی در حد قابل قبول در هر دو روش رعایت شده بود. به منظور بهبود جلسات گزارش صبحگاهی باید بر موارد مربوط به ساختار و محتوی جلسات مانند ارائه فیدبک، مشارکت و تعامل حاضرین و هم چنین موارد مربوط به ارتقای توانمندی های دانشجویان تاکید بیشتری گردد.

کلید واژه: گزارش صبحگاهی، بخش زنان و زایمان، پزشکی مبتنی بر شواهد، بالینی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.