بررسی میزان گرایش به تفکر انتقادی در دانشجویان کارشناسی ارشد مجازی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی میزان گرایش به تفکر انتقادی در دانشجویان کارشناسی ارشد مجازی دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی میزان گرایش به تفکر انتقادی در دانشجویان کارشناسی ارشد مجازی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی میزان گرایش به تفکر انتقادی در دانشجویان کارشناسی ارشد مجازی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی میزان گرایش به تفکر انتقادی در دانشجویان کارشناسی ارشد مجازی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش در آموزش علوم پزشکی

تعداد صفحات :۱۳

مقدمه: تفکر انتقادی و گرایش به انتقادی اندیشیدن در دانشجویان به عنوان مهارتی ارزشمند و مهم در فرایند یاددهی – یادگیری، حل مساله و پژوهش، یکی از اهداف، ضرورت ها و دغدغه های جدی نظام های آموزشی است. بنابراین هدف این پژوهش بررسی گرایش به تفکر انتقادی در دانشجویان کارشناسی ارشد مجازی است.روش ها: روش این پژوهش توصیفی – مقطعی و جامعه آماری آن شامل دانشجویان کارشناسی ارشد دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال تحصیلی ۹۵-۱۳۹۴ بود که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای نسبتی بر حسب جنس تعداد ۱۲۰ نفر به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه گرایش به تفکر انتقادی فاشیون (۲۰۰۱) است. به منظور تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS-19 و آزمون های t تک نمونه ای،t گروه های مستقل و تحلیل واریانس یک طرفه استفاده شد.یافته ها: میانگین کل گرایش به تفکر انتقادی در دانشجویان در سطح مثبت و متوسط قرار داشت (۳۰۰.۶۲±۲۶.۴۳). ابعاد کنجکاوی (۴۷.۴۲±۵.۰۵)، حقیقت جویی (۴۶.۶۰±۶.۰۵)، نظام مندی (۴۴.۵۹±۶.۴۹) و گشودگی ذهنی (۴۴.۴۲±۷.۶۶) در سطح گرایش مثبت و متوسط و ابعاد اعتماد به نفس انتقادی (۳۹.۴۳±۸.۹۸)، تحلیل گری (۳۹.۱۶±۱۴.۸۸) و بلوغ در قضاوت (۳۸.۷۶±۶.۶۹) در سطح متزلزل بود. همچنین بین میانگین گرایش به تفکر انتقادی دانشجویان مرد و زن و رشته های تحصیلی مختلف تفاوت معنی داری یافت نشد.نتیجه گیری: به طور کلی گرایش به تفکر انتقادی در دانشجویان مجازی علوم پزشکی در سطح گرایش مثبت و متوسط ارزیابی شد. بنابراین به منظور ارتقای سطح گرایش به تفکر انتقادی و رسیدن به مهارت های تفکر انتقادی و تربیت دانش آموختگانی مولد و کارآمد در رشته های مجازی علوم پزشکی باید مولفه های گرایش به انتقادی اندیشیدن در عناصر برنامه درسی به ویژه هدف، محتوا، راهبردهای یاددهی یادگیری و ارزشیابی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

کلید واژه: تفکر انتقادی، گرایش، علوم پزشکی، دانشجویان مجازی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.