تاثیر کیفیت خدمات ادراک شده بر رضایت مندی بیماران مراجعه کننده به مطب های پزشکان شهرستان ایلام


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر کیفیت خدمات ادراک شده بر رضایت مندی بیماران مراجعه کننده به مطب های پزشکان شهرستان ایلام دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر کیفیت خدمات ادراک شده بر رضایت مندی بیماران مراجعه کننده به مطب های پزشکان شهرستان ایلام  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر کیفیت خدمات ادراک شده بر رضایت مندی بیماران مراجعه کننده به مطب های پزشکان شهرستان ایلام،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر کیفیت خدمات ادراک شده بر رضایت مندی بیماران مراجعه کننده به مطب های پزشکان شهرستان ایلام :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : اخلاق پزشکی

تعداد صفحات :۲۶

زمینه و هدف: رعایت نظام نامه اخلاق حرفه ای و رضایت مندی بیماران در حرفه پزشکی از جایگاه ویژه ای برخوردار است. از این رو مطالعه حاضر با هدف تعیین تاثیر کیفیت خدمات ادراک شده بر میزان رضایت مندی بیماران مراجعه کننده به مطب پزشکان شهرستان ایلام انجام شده است.روش: این مطالعه توصیفی تحلیلی با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس بر روی ۳۸۱ نفر از بیماران مراجعه کننده به مطب پزشکان شهرستان ایلام انجام شد. به منظور جمع آوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد که روایی صوری و محتوا، و همچنین پایایی آن تایید شد. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS 20 و آزمون رگرسیون تجزیه و تحلیل شد.ملاحظات اخلاقی: پس از بیان اهداف پژوهش، تاکید بر محرمانه ماندن اطلاعات، و جلب رضایت شفاهی بیماران جهت شرکت در پژوهش، پرسشنامه ها جهت تکمیل توزیع گردید.یافته ها: کیفیت خدمات اداراک شده در ابعاد قابلیت اعتماد، اطمینان دهی، همدلی، پاسخگویی و عوامل فیزیکی بر رضایت مندی بیماران مراجعه کننده به مطب پزشکان شهرستان ایلام تاثیر مستقیم داشت (p=0.001). با افزایش سن مراجعه کنندگان رضایت مندی آنان افزایش یافت، اما با افزایش سطح تحصیلات و قرارگیری تحت پوشش بیمه تکمیلی رضایت مندی آنان کاهش می یافت. بر اساس تحلیل رگرسیون، بعد قابلیت اعتماد کیفیت خدمات ادراک شده نسبت به سایر ابعاد بیشترین تاثیر و بعد عوامل فیزیکی کم ترین تاثیر را بر رضایت مندی بیماران داشتند.بحث و نتیجه گیری: یافته ها نشان داد که قابلیت اعتماد نسبت به سایر ابعاد دارای بیشترین اثر بر رضایت مندی بیماران می باشد. از این رو پزشکان با در نظرگرفتن حقوق و انتظارات بیماران می توانند از طریق ارتقای کیفیت خدمات، زمینه لازم را برای جلب رضایت مندی بیشتر آنان را فراهم آورند. همچنین لازم است تا پزشکان علاوه بر عمل به وظایف حرفه ای بر اساس حقوق و تکالیف، فضایل و ارزش های اخلاقی نظیر مراقیت، صداقت، دلسوزی و همدلی را در درمان بیماران مراجعه کننده مد نظر قرار دهند.

کلید واژه: رضایت مندی بیمار، اعتماد، کیفیت خدمات درک شده، مطب پزشکی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.