تدوین مدل آموزشی برای عملکرد تحصیلی مبتنی بر هوش چندگانه با واسطه گری خودپنداره و عزت نفس: یک الگوی ساختاری


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تدوین مدل آموزشی برای عملکرد تحصیلی مبتنی بر هوش چندگانه با واسطه گری خودپنداره و عزت نفس: یک الگوی ساختاری دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تدوین مدل آموزشی برای عملکرد تحصیلی مبتنی بر هوش چندگانه با واسطه گری خودپنداره و عزت نفس: یک الگوی ساختاری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تدوین مدل آموزشی برای عملکرد تحصیلی مبتنی بر هوش چندگانه با واسطه گری خودپنداره و عزت نفس: یک الگوی ساختاری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تدوین مدل آموزشی برای عملکرد تحصیلی مبتنی بر هوش چندگانه با واسطه گری خودپنداره و عزت نفس: یک الگوی ساختاری :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی

تعداد صفحات :۱۶

پژوهش حاضر اجمالا با هدف تدوین مدل آموزشی مبتنی بر هوش چندگانه به روش همبستگی انجام شد. جامعه آماری همه دانش آموزان پسر دبستانی پایه چهارم و پنجم ابتدایی شهر قزوین در سال تحصیلی ۹۳-۱۳۹۲ بودند. نمونه شامل ۳۵۹ دانش آموز که به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه مقیاس عزت نفس (روزنبرگ، ۱۹۶۵)، آزمون خودپنداره (تنسی، ۱۹۶۴) و مقیاس سنجش هوش های چندگانه (عابدی، ۱۳۸۷) بود. معیار عملکرد تحصیلی از میانگین نمرات دروس به دست آمد. نتایج حاصل از تحلیل معادلات ساختاری و تحلیل رگرسیون چندگانه نشان دادند، مسیرهای مستقیم هوش درون فردی، هوش موسیقایی، هوش منطقی ـ ریاضی، خودپنداره و عزت نفس با عملکرد تحصیلی معنی دار است. مسیرهای مستقیم هوش طبیعت گرا، هوش درون فردی، هوش میان فردی، هوش موسیقایی، هوش فضایی، هوش زبانی و خودپنداره با عزت نفس معنی دار است. اثر مستقیم و غیرمستقیم هوش درون فردی بر عملکرد تحصیلی و عزت نفس معنادار بود (به ترتیب P=0.003، P=0.02و P=0.04، P=0.001). اثر مستقیم هوش درون فردی بر خودپنداره نیز معنادار بود (P=0.001). این اطلاعات می تواند برای طراحی برنامه های آموزشی بر مبنای هوش چندگانه و به منظور بالا بردن عملکرد تحصیلی دانش آموزان استفاده می شود.

کلید واژه: عملکرد تحصیلی، هوش چندگانه، خودپنداره

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.