تبیین تجارب استرس و استراتژی های سازگاری در معلمان زن مقطع ابتدایی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
15 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تبیین تجارب استرس و استراتژی های سازگاری در معلمان زن مقطع ابتدایی دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تبیین تجارب استرس و استراتژی های سازگاری در معلمان زن مقطع ابتدایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تبیین تجارب استرس و استراتژی های سازگاری در معلمان زن مقطع ابتدایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تبیین تجارب استرس و استراتژی های سازگاری در معلمان زن مقطع ابتدایی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : تحقیقات نظام سلامت

تعداد صفحات :۲۶

مقدمه: شناسایی و درک عوامل اثرگذار بر بروز استرس معلمان زن مقطع ابتدایی و نحوه سازگاری با این عوامل می تواند موجب تغییرات شگرف در توسعه نظام آموزشی کشور شده و زمینه ای برای طراحی مداخلات آموزشی مناسب در راستای ارتقاء سلامت افراد و جوامع باشد. هدف از این مطالعه تبیین تجارب استرس و استراتژی های سازگاری معلمان زن مقطع ابتدایی از دیدگاه آنان بود.روش ها: این مطالعه کیفی با مشارکت ۴۶ نفر از معلمان زن مقطع ابتدایی شاغل در مدارس شهری و روستایی استان لرستان با نمونه گیری ترکیبی مبتنی بر هدف به روش بحث متمرکز (Focus group) به صورت نیمه ساختاریافته(Semi structured) در گروه های پنج تا ده نفره در سال ۱۳۹۲ طراحی و اجرا شد. پس از کسب رضایت نامه، داده ها جمع آوری،ضبط، دستنویسی و پس از کنترل صحت ثبت داده ها، با روش تحلیل محتوی (Content Analysis) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. جهت حمایت از صحت و استحکام داده ها معیار مقبولیت، تاییدپذیری و انتقال پذیری لحاظ گردید.یافته ها: پنج مضمون اصلی شامل ماهیت استرس زایی شغل، مهندسی مجدد سازمانی، عوامل فرهنگی- اجتماعی، عوامل مربوط به فرد و تعارض نقش ها استخراج شد.نتیجه گیری: شناخت موضوعات در زمینه استرس و استراتژی های سازگاری می تواند در حل مشکلات آموزشی اثرگذاربوده و افقی جدید در انجام تحقیقات جامع تر برای محققان فراهم نماید. به نظر می رسد استفاده از مدل های اجتماعی و مدل های در طراحی فرآیندهایی مانند پایش و نظارت ها، سیستم های آموزش معلمان، ارزش گذاری و تغییر در فرآیند ارتقاء شغلی موثر باشد.

کلید واژه: تحلیل مفاهیم، معلمان، مقطع ابتدایی، استرس، استراتژی های سازگاری

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.