بیمه اجباری مسوولیت مدنی صاحبان کشتی در آلودگی های نفتی با تاکید بر کنوانسیون مسوولیت مدنی ۱۹۶۹ با اصلاحات بعدی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بیمه اجباری مسوولیت مدنی صاحبان کشتی در آلودگی های نفتی با تاکید بر کنوانسیون مسوولیت مدنی ۱۹۶۹ با اصلاحات بعدی دارای ۴۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بیمه اجباری مسوولیت مدنی صاحبان کشتی در آلودگی های نفتی با تاکید بر کنوانسیون مسوولیت مدنی ۱۹۶۹ با اصلاحات بعدی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بیمه اجباری مسوولیت مدنی صاحبان کشتی در آلودگی های نفتی با تاکید بر کنوانسیون مسوولیت مدنی ۱۹۶۹ با اصلاحات بعدی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بیمه اجباری مسوولیت مدنی صاحبان کشتی در آلودگی های نفتی با تاکید بر کنوانسیون مسوولیت مدنی ۱۹۶۹ با اصلاحات بعدی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهشنامه بیمه (صنعت بیمه)

تعداد صفحات :۴۰

حق انسان در داشتن محیط زیست سالم از شاخص ترین حقوق، در اسناد متعدد جهانی حقوق بشری است. یکی از عوامل تهدیدکننده فراگیر این حق، آلودگی های نفتی ناشی از محموله نفتی کشتی ها و نفت سوخت شناورهای دریایی است. در کنوانسیون های مربوط به آلودگی نفتی، مالکان آنها (در معنای عام) مسوول جبران خسارت مزبورشده اند، اما در غالب موارد قربانی خسارت، حتی اگر محکوم له واقع شود با اعسار مسوول حادثه مواجه خواهد شد. بر این اساس کنوانسیون مسوولیت مدنی و کنوانسیون بانکر از نظام بیمه اجباری برای تضمین خسارت زیان دیده بهره جسته است. در این نظام مالکان کشتی مکلف به اخذ بیمه نامه یا تضمین مالی دیگر از بیمه گرهای معتبر بین المللی تا سقف مقرر هستند که همه خطرات و اعمال مالکان کشتی، مباشران و کارگزاران آنها را تحت پوشش قرار می دهد. لیکن خسارت ناشی از قوای قاهره، تقصیر عمدی ثالث، خطای تام منقطع رابطه علیت زیان دیده و خسارت عدم النفع از شمول بیمه خارج هستند. شرط دیگر تضمین بیمه ای ورود خسارت در محدوده سرزمینی و منطقه انحصاری اقتصادی دولت متعاهد، ظرفیت کشتی از بیش از هزار تن در آلودگی نفت سوخت و بیش از دو هزار تن در آلودگی محموله نفتی است. به علاوه دولت متعاهد متضرر که در محدوده سرزمینی وی آلودگی رخ داده و هر شخص حقیقی و حقوقی که متحمل خسارت مادی، بدنی و مالی شده، در برابر بیمه گذار و بیمه گر، شخص ثالث محسوب می شوند. در این کنوانسیون ها مکانیسمی برای مطالبه و جبران زیان آلودگی نفتی در دریاهای آزاد از بیمه گر وجود ندارد و مضافا در محدود دریایی سرزمینی نیز آلودگی نفتی شناورهای با ظرفیت پایین تر را پوشش نمی دهد. لذا پوشش همه جانبه خسارت آلودگی نفتی نیازمند اصلاح کنوانسیون و وضع بیمه اجباری کامل تر است.بیمه اجباری مسوولیت آلودگی نفتی، ابعاد حقوقی متعددی دارد که پرداختن به همه آنها در این مقال نمی گنجد. در این مقاله کوشش می شود به تبیین و ابعاد حقوقی شرایط تضمین بیمه، خطرات تحت پوشش، سقف تعهدات بیمه گر، استثنائات بیمه و خسارات قابل جبران پرداخته شود .

کلید واژه: بیمه اجباری، آلودگی نفتی، مسوولیت صاحبان کشتی، کنوانسیون مسوولیت مدنی، صندوق خسارت بین المللی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.