تبیین درک استادان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مورد ویژگی های آموزش اثربخش: دانشگاه علوم پزشکی کرمان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
16 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تبیین درک استادان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مورد ویژگی های آموزش اثربخش: دانشگاه علوم پزشکی کرمان دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تبیین درک استادان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مورد ویژگی های آموزش اثربخش: دانشگاه علوم پزشکی کرمان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تبیین درک استادان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مورد ویژگی های آموزش اثربخش: دانشگاه علوم پزشکی کرمان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تبیین درک استادان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مورد ویژگی های آموزش اثربخش: دانشگاه علوم پزشکی کرمان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : گام های توسعه در آموزش پزشکی

تعداد صفحات :۲۴

زمینه و هدف: ایجاد شواهد نظام مند و با رویکرد کیفی در آموزش اثربخش، کمتر مورد توجه بوده است. از این رو، هدف از مطالعه حاضر، تبیین دیدگاه ها، تجربیات و ادراک دانشجویان تحصیلات تکمیلی و استادان دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مورد آموزش اثربخش و عوامل مرتبط با آن بود.روش کار: این تحقیق یک پژوهش کیفی با روش تحلیل محتوا و نمونه گیری هدفمند بود که روی ۳۲ نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی و ۷ نفر از استادان دانشگاه علوم پزشکی کرمان انجام شد. یک راهنمای مصاحبه برای جمع آوری داده ها از طریق مصاحبه های گروهی و فردی عمیق استفاده شد. پس از کسب رضایت نامه آگاهانه شفاهی، داده ها ضبط، دست نویس و به روش تحلیل محتوا واکاوی شد. جهت حمایت از صحت و استحکام داده ها، معیار مقبولیت و تایید پذیری لحاظ گردید.یافته ها: دو درون مایه اصلی از دیدگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی و استادان شامل عوامل مستقیم و غیر مستقیم مرتبط با آموزش اثربخش استخراج شد. عوامل مستقیم شامل عوامل مرتبط با دانشجو، استاد، محیط آموزشی و عوامل انگیزشی بود. عوامل غیرمستقیم، عوامل مربوط به سیستم آموزشی کشور، سیستم ارزشیابی، پایش دانشجو و عوامل اقتصادی بودند.نتیجه گیری: دانشجویان تحصیلات تکمیلی و استادان بر این باور بودند که آموزش اثربخش، امری پیچیده است که عوامل کلان مانند ویژگی های سیستم آموزشی کشور و عوامل خرد مانند ویژگی های دانشجویان و استادان بر آن تاثیر می گذارند. همچنین، یک تناقض بین درک مربیان و دانشجویان از نقش آنان وجود داشت. مربیان معتقد بودند که دانشجویان مسوول یادگیری و خود انگیزگی هستند و دانشجویان بیان کردند که این مسوولیت اصلی مربی است. این موضوع مهم باید در هنگام برنامه ریزی برای آموزش اثربخش در نظر گرفته شود.

کلید واژه: آموزش اثربخش، درک، دانشجویان تحصیلات تکمیلی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.