بیین تجارب دستیاران دندان پزشکی از واحد درسی علوم وابسته: یک مطالعه کیفی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بیین تجارب دستیاران دندان پزشکی از واحد درسی علوم وابسته: یک مطالعه کیفی دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بیین تجارب دستیاران دندان پزشکی از واحد درسی علوم وابسته: یک مطالعه کیفی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بیین تجارب دستیاران دندان پزشکی از واحد درسی علوم وابسته: یک مطالعه کیفی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بیین تجارب دستیاران دندان پزشکی از واحد درسی علوم وابسته: یک مطالعه کیفی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : گام های توسعه در آموزش پزشکی

تعداد صفحات :۱۲

زمینه و هدف: اگرچه آموزش دوره دستیاری در ایران رشد و روند مثبتی داشته است، اما با چالش هایی مواجه می باشد که وجود این چالش ها اهمیت توجه به الزامات ارزیابی را بیشتر می کند. هدف از انجام مطالعه حاضر، شناسایی مشکلات موجود و ارایه راه حل هایی جهت برگزاری درس علوم وابسته بود.روش کار: این پژوهش کیفی با تمرکز بر روش تحلیل محتوا در دانشکده دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و در سال ۹۳-۱۳۹۲ انجام شد. شرکت کنندگان مطالعه را دانشجویان دوره تخصصی دندان پزشکی تشکیل دادند که بر اساس نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. داده ها با کمک مشاهده و مصاحبه جمع آوری و سپس کدگذاری گردید و در مقوله های از پیش تعیین شده ای قرار گرفت.یافته ها: از یافته های به دست آمده چندین مضمون استخراج گردید که می تواند تجربه یاددهی و یادگیری از درس علوم وابسته دستیاران دندان پزشکی را ترسیم کند. این مضامین شامل «ماهیت یادگیری بالینی بین رشته ای، آموزش و تبادل نظر بین بخشی، بحث گروهی و آشنایی با شیوه های نوین درمانی، متعلق به گروه دندان پزشکان بودن، روحیه کار گروهی، نگرانی و اضطراب ناشی از برنامه، ارتباط مناسب بین یاد گیرنده و یاد دهنده، متفاوت بودن بسترها و منابع یادگیری بین رشته ای، تبدیل توانایی های بالقوه به بالفعل، جنبه های جذاب تجربه بالینی در کنار معلومات تئوری، تضاد و تشابهات بین کار عملی و یادگیری و وابستگی» بود.نتیجه گیری: اگرچه طول مدت آموزش دستیاری به تفکیک هر رشته تخصصی دندان پزشکی کافی به نظر می رسد، اما ایجاد ارتباطات بیشتر بین رشته های مختلف تخصصی دندان پزشکی از جنبه تئوری و عملی، باعث کارامدتر بودن دانش آموختگان حرفه ای تخصص دندان پزشکی می شود.

کلید واژه: دستیاران دندان پزشکی، آموزش، علوم وابسته

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.