مقایسه تاثیر تدریس درس عملی میکروب شناسی در دوره فشرده و طولانی بر میزان یادگیری دانشجویان رشته داروسازی (مقاله کوتاه)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه تاثیر تدریس درس عملی میکروب شناسی در دوره فشرده و طولانی بر میزان یادگیری دانشجویان رشته داروسازی (مقاله کوتاه) دارای ۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه تاثیر تدریس درس عملی میکروب شناسی در دوره فشرده و طولانی بر میزان یادگیری دانشجویان رشته داروسازی (مقاله کوتاه)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه تاثیر تدریس درس عملی میکروب شناسی در دوره فشرده و طولانی بر میزان یادگیری دانشجویان رشته داروسازی (مقاله کوتاه)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه تاثیر تدریس درس عملی میکروب شناسی در دوره فشرده و طولانی بر میزان یادگیری دانشجویان رشته داروسازی (مقاله کوتاه) :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : گام های توسعه در آموزش پزشکی

تعداد صفحات :۶

زمینه و هدف: در زمینه میزان تاثیر روش های مختلف آموزش عملی، نظرات متفاوتی وجود دارد. هر روش از نظر میزان تاثیر در یادگیری، هزینه، سرعت و سهولت انجام، دارای مزایا و معایبی می باشد. پژوهش حاضر با هدف مقایسه تاثیر تدریس عملی درس میکروب شناسی به روش طولانی و فشرده بر میزان یادگیری مهارت های عملی، پیشرفت تحصیلی و رضایت دانشجویان رشته داروسازی دانشگاه علوم پزشکی زابل انجام گردید.روش کار: این پژوهش به روش تجربی بر روی ۷۹ نفر از دانشجویان ترم دوم رشته داروسازی صورت گرفت. دانشجویان بر اساس آزمون هوش Raven‏‏به دو گروه با متوسط بهره هوشی برابر تقسیم شدند. آموزش درس عملی میکروب شناسی به طور تصادفی در یک گروه به روش طولانی و در گروه دیگر به روش فشرده انجام شد. میانگین نمرات آزمون پایان ترم دو گروه بر اساس نمره ایستگاهی، گزارش کار و امتحان کتبی پایان ترم توسط آزمون t مقایسه گردید و سپس رضایتمندی دانشجویان از روش های تدریس با استفاده از پرسش نامه سنجیده شد.یافته ها: میانگین نمرات ایستگاهی (۴.۶۸) و کتبی پایان ترم (۸.۴۳) دانشجویان در روش فشرده به طور معنی داری بیشتر از روش طولانی (به ترتیب ۴.۱۷ و ۷.۵۱) به دست آمد. بررسی نظرات دانشجویان در مورد دو روش آموزشی نشان داد که دانشجویان از روش تدریس فشرده نسبت به روش طولانی رضایت بیشتری داشتند.نتیجه گیری: روش تدریس فشرده نسبت به روش طولانی تاثیر بیشتری بر یادگیری مهارت های عملی داشت. بنابراین، به کارگیری این روش در سایر دانشگاه ها جهت فراهم آوردن زمینه مناسب یادگیری بیشتر این درس توصیه می شود.

کلید واژه: آموزش، رضایتمندی، میکروب شناسی، روش های تدریس، دوره فشرده تدریس

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.