مقایسه دیدگاه مربیان بالینی و دانشجویان دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی درباره وضعیت آموزش بالینی رشته های توان بخشی در سال ۹۳-۱۳۹۲


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه دیدگاه مربیان بالینی و دانشجویان دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی درباره وضعیت آموزش بالینی رشته های توان بخشی در سال ۹۳-۱۳۹۲ دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه دیدگاه مربیان بالینی و دانشجویان دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی درباره وضعیت آموزش بالینی رشته های توان بخشی در سال ۹۳-۱۳۹۲  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه دیدگاه مربیان بالینی و دانشجویان دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی درباره وضعیت آموزش بالینی رشته های توان بخشی در سال ۹۳-۱۳۹۲،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه دیدگاه مربیان بالینی و دانشجویان دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی درباره وضعیت آموزش بالینی رشته های توان بخشی در سال ۹۳-۱۳۹۲ :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : گام های توسعه در آموزش پزشکی

تعداد صفحات :۱۴

زمینه و هدف: دوره های کارآموزی به لحاظ اهمیت، به عنوان قلب آموزش حرفه ای شناخته می شود؛ چرا که بیش از ۵۰ درصد وقت دانشجویان در محیط های بالینی و کارآموزی سپری می گردد. در نتیجه، کسب صلاحیت لازم در انجام مهارت های بالینی مستلزم وجود محیط آموزش بالینی موثر است. در این مورد، دست اندرکاران آموزش با شناخت یک محیط آموزشی اثربخش می توانند دیدگاه های مربی و دانشجویان بالینی را در نظر گرفته، بدین وسیله آموزش بالینی را غنی تر سازند. این مطالعه با هدف مقایسه دیدگاه مربیان و دانشجویان درباره وضعیت آموزش بالینی دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی تهران صورت گرفت.روش کار: پژوهش توصیفی- مقطعی حاضر در سال ۹۳-۱۳۹۲ انجام شد. بر اساس نمونه گیری در دسترس و معیارهای ورود به مطالعه، تعداد ۵۴ نفر مربی بالینی و ۱۷۸ نفر دانشجو از رشته های ارتوپدی فنی، فیزیوتراپی، کاردرمانی و گفتار درمانی در مطالعه شرکت کردند. تمام افراد، پرسش نامه ارزیابی وضعیت آموزش بالینی در رشته های توان بخشی را تکمیل نمودند. پس از وارد کردن داده های پرسش نامه ها در نرم افزار SPSS، در مجموع میانگین امتیازات مربیان بالینی و دانشجویان در مورد حیطه های آموزش بالینی در سه دسته «خوب، متوسط و ضعیف» طبقه بندی گردید. برای تحلیل آماری داده ها از آمارهای توصیفی (فراوانی و میانگین) و جهت قضاوت در مورد تفاوت دیدگاه مربیان بالینی و دانشجویان درباره حیطه های آموزش بالینی و ارتباط بین متغیرهای مطالعه از آزمون های Independent t،ANOVA و تساوی واریانس ها استفاده شد.یافته ها: بین دیدگاه مربیان و دانشجویان فقط در مورد حیطه آموزش گیرندگان بالینی تفاوت آماری معنی داری مشاهده شد (P=0.006). بین دیدگاه مربیان بالینی با توجه به تحصیلات آ ن ها در مورد «حیطه ارزشیابی بالینی» تفاوت آماری معنی داری وجود داشت (P=0.034). با توجه به جنسیت مربیان بالینی، در حیطه آموزش گیرندگان بالینی تفاوت آماری مشاهده شد (P=0.044). بین دیدگاه دانشجویان فقط با توجه به رشته تحصیلی آن ها به غیر از حیطه مدیریت، در مورد سایر حیطه ها اختلاف آماری وجود داشت. بیشتر مربیان بالینی و دانشجویان وضعیت کلی آموزش بالینی را متوسط ارزیابی کردند.نتیجه گیری: وضعیت آموزش بالینی رشته های توان بخشی دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی نیازمند تامین جامع تر امکانات و تجهیزات محیط بالینی، بازنگری در مدیریت و ارزشیابی آموزش بالینی برای بهبود شرایط کنونی می باشد.

کلید واژه: توان بخشی، آموزش بالینی، مربی، دانشجو

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.