رابطه مصرف رسانه ای و نگرش به طرحواره جنسیتی زنان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 رابطه مصرف رسانه ای و نگرش به طرحواره جنسیتی زنان دارای ۳۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد رابطه مصرف رسانه ای و نگرش به طرحواره جنسیتی زنان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی رابطه مصرف رسانه ای و نگرش به طرحواره جنسیتی زنان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن رابطه مصرف رسانه ای و نگرش به طرحواره جنسیتی زنان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مطالعات فرهنگی و ارتباطات

تعداد صفحات :۳۲

امروزه نقش رسانه ها به عنوان یکی از مهم ترین عوامل اجتماعی در انتقال ارزش ها و میراث اجتماعی و فرهنگی جوامع مورد توجه دانشمندان و صاحب نظران علوم اجتماعی و ارتباطات قرار گرفته است. در این میان، نقش مصرف رسانه ای و اثرات آن بر شکل گیری طرحواره ها و کلیشه های جنسیتی نقش های خانوادگی، اجتماعی و حرفه ای زنان از اهمیت خاصی برخوردار می باشد. بر این مبنا، هدف اصلی این مقاله تبیین رابطه مصرف رسانه ای و نگرش به طرحواره جنسیتی زنان در جامعه آماری مورد مطالعه می باشد.این مطالعه از نوع پیمایش اجتماعی بوده و از تکنیک پرسشنامه توأم با مصاحبه برای جمع آوری داده های تحقیق استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه زنان ۱۵ تا ۶۵ سال شهر کاشان در سال ۱۳۹۰ می باشد. با استفاده از فرمول نمونه گیری کوکران تعداد ۴۰۰ نفر به عنوان حجم نمونه تعیین و با استفاده از روش نمونه گیری سهمیه ای انتخاب و مورد بررسی قرار گرفته اند. یافته های تحقیق و نتایج فعالیت آماری مربوطه، رابطه مستقیم و معنی دار متغیرهای میزان استفاده از انواع فیلم های سینمایی و برابری گرایی جنسیتی (Tc=0.095) در سطح اطمینان ۹۵ درصد را مورد تایید قرار داده است. همچنین، نتایج آزمون F با مقدار (F=5.559) تفاوت معنی دار نگرش به برابری جنسیتی برحسب رسانه مورد استفاده (شبکه های داخلی و خارجی) را مورد تایید قرار داده است. به گونه ای که پاسخگویانی که از شبکه های تلویزیون داخلی برای دیدن فیلم استفاده می کنند نگرشی متفاوت نسبت به گروه هایی دارند که از شبکه های ماهواره ای و CD و DVD فیلم های خارجی استفاده می کنند.

کلید واژه: رسانه، مصرف رسانه ای، طرحواره جنسیتی، برابری گرایی جنسیتی، کلیشه جنسیتی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.