بررسی آزمایشگاهی جریان الکترو- اسمز در اثر جریان و رطوبت گازهای ورودی به پیل سوختی تک سلولی غشاء پلیمری


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی آزمایشگاهی جریان الکترو- اسمز در اثر جریان و رطوبت گازهای ورودی به پیل سوختی تک سلولی غشاء پلیمری دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی آزمایشگاهی جریان الکترو- اسمز در اثر جریان و رطوبت گازهای ورودی به پیل سوختی تک سلولی غشاء پلیمری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی آزمایشگاهی جریان الکترو- اسمز در اثر جریان و رطوبت گازهای ورودی به پیل سوختی تک سلولی غشاء پلیمری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی آزمایشگاهی جریان الکترو- اسمز در اثر جریان و رطوبت گازهای ورودی به پیل سوختی تک سلولی غشاء پلیمری :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مهندسی مکانیک مدرس (فنی و مهندسی مدرس)

تعداد صفحات :۹

در پژوهش حاضر، رطوبت نسبی گازها در یک پیل سوختی با غشاء مبادله کننده پروتون تغییر داده شد و اثر آن بر جریان الکترو-اسمز بررسی گردید. با تغییر رطوبت در دو طرف پیل سوختی و استفاده از معادلات تعادل آب، مقادیر جریان الکترو-اسمز، ضریب الکترو-اسمز و درگ خالص در رطوبت های مختلف به دست آمد. نتایج نشان داد که تغییرات الکترو-اسمز بر حسب رطوبت آند و کاتد تا یک رطوبت خاص به صورت خطی تغییر می کرد و بعد از آن تغییر زیادی مشاهده نگردید. همچنین نتایج نشان داد که تغییر رطوبت آند اثر مطلوب تری نسبت به تغییر رطوبت کاتد داشت. برای مثال، در رطوبت ۷۰ درصد آند و ۳۵ درصد کاتد با جریان ۵ آمپر مقدار جریان الکترو-اسمز برابر با ۶-۱۰×۲.۶۶۶۳۹ مول بر سانتی متر مربع بر ثانیه به دست آمد، درحالی که در رطوبت ۷۰ درصد کاتد و ۳۵ درصد آند با همان جریان برابر با ۶-۱۰×۲.۵۶۴۱۸ مول بر سانتی متر مربع بر ثانیه ثبت شد. نتایج نشان داد که تغییرات ضریب الکترو-اسمز بر حسب رطوبت نیز به صورت خطی تغییر می کرد. همچنین معلوم شد که تغییر جریان پیل سوختی اثر چندانی بر نمودارهای ضریب الکترو-اسمز ندارد . محدوده تغییرات ضریب الکترو-اسمز بین ۰.۶۳۶۰۰۱ تا ۱.۶۳۲۴۷۶ به دست آمد که با اعداد موجود در مقالاتی که در این زمینه ارائه شده است، مطابقت خوبی داشت. همچنین، تغییرات درگ خالص برحسب رطوبت بررسی شد و مشخص گردید که درگ خالص برحسب رطوبت کاتد به صورت خطی با شیب مثبت تغییر می کرد اما تغییرات برحسب رطوبت کاتد به صورت خطی با شیب منفی بود.

کلید واژه: پیل سوختی، رطوبت نسبی، تعادل آب، جریان الکترو، اسمز، درگ خالص

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.