رسانه های جمعی، هویت یابی اجتماعی و سرمایه اجتماعی دانشجویان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 رسانه های جمعی، هویت یابی اجتماعی و سرمایه اجتماعی دانشجویان دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد رسانه های جمعی، هویت یابی اجتماعی و سرمایه اجتماعی دانشجویان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی رسانه های جمعی، هویت یابی اجتماعی و سرمایه اجتماعی دانشجویان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن رسانه های جمعی، هویت یابی اجتماعی و سرمایه اجتماعی دانشجویان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مطالعات جامعه شناسی

تعداد صفحات :۲۷

مقاله حاضر به بررسی رابطه بین بهره گیری از رسانه های جمعی و هویت یابی اجتماعی دانشجویان با میزان سرمایه اجتماعی آنان پرداخته است. با مرور پیشینه نظری و تجربی این دو مفهوم، تعریف هویت بازاندیشانه آنتونی گیدنز از هویت یابی در دنیای مدرن ملاک تقسیم بندی هویت اجتماعی سنتی و مدرن و طبقه بندی استون و هیوز از سرمایه اجتماعی ملاک اندازه گیری و تقسیم بندی انواع سرمایه اجتماعی قرار گرفته است. در تحقیق حاضر که به شیوه پیمایشی انجام گرفته، از دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه های دولتی تبریز در سال تحصیلی ۹۰-۱۳۸۹، ۳۸۱ نفر با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای متناسب با حجم هر طبقه (رشته تحصیلی دانشجویان) انتخاب و مورد پرسش قرار گرفته اند. بر اساس نتایج تحقیق، نسبت دانشجویانی که دارای هویت اجتماعی مدرن بوده و دارای سرمایه اجتماعی متوسط و پایین هستند، بیشتر از کسانی است که از نظر هویت اجتماعی در رده سنتی قرار داشته و از نظر سرمایه اجتماعی در رده متوسط و زیاد قرار دارند. تحلیل داده های جدول تقاطعی دو متغیر هویت اجتماعی و سرمایه اجتماعی بیان گر آن است که هرچه دانشجویان از از هویت سنتی فاصله گرفته و در رده مدرن قرار می گیرند، میزان سرمایه اجتماعی آنان کاهش می یابد. دانشجویان سنتی تر دارای سرمایه اجتماعی بیشتری نسبت به دانشجویان مدرن می باشند. دانشجویان شهری از سرمایه اجتماعی نهادی و دانشجویان روستایی از سرمایه اجتماعی فردی بالایی برخوردارند.

کلید واژه: رسانه های جمعی، سرمایه اجتماعی، هویت اجتماعی، هویت بازاندیشانه

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.