یک تحلیل کمی از تاثیر جنسیت بر میزان تمایل برای سفر با دوچرخه


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 یک تحلیل کمی از تاثیر جنسیت بر میزان تمایل برای سفر با دوچرخه دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد یک تحلیل کمی از تاثیر جنسیت بر میزان تمایل برای سفر با دوچرخه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی یک تحلیل کمی از تاثیر جنسیت بر میزان تمایل برای سفر با دوچرخه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن یک تحلیل کمی از تاثیر جنسیت بر میزان تمایل برای سفر با دوچرخه :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهشنامه حمل و نقل

تعداد صفحات :۱۸

امروزه، افزایش بی رویه خودروهای سواری در سطح شهرها و رشد روزافزون سفرهای درون شهری، مشکلاتی از جمله تراکم و آلودگی هوا بوجود آورده و منجر به تنزل کیفیت زندگی در کلان شهرها شده است. در چنین شرایطی معمولا بکارگیری سیستم های مدرن و روش های جدید حمل و نقلی مطرح می شود، اگرچه روش های سنتی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردارند. سیستم دوچرخه سواری با توجه به فوایدی چون: کاهش تراکم و آلودگی هوا و افزایش سطح فعالیت فیزیکی مردم به عنوان یک گزینه حمل و نقلی سبز و انسان- محور مطرح می باشد. در ایران نیز، با توجه به وضعیت نگران کننده افزایش خودروی شخصی و پیامدهای گسترده آن، ترویج استفاده از دوچرخه یک راه حل این بحران می باشد. مطالعات پیشین نشان می دهد، زنان و مردان به علت وجود تفاوت های ذاتی، تفاوت در مسوولیت های اجتماعی و دسترسی به امکانات، رفتار حمل و نقلی متفاوتی دارند. این موضوع در تهران با توجه به سهم تقریبا برابر و قابل توجه زنان در سفرهای درون شهری و به خصوص با توجه به فرهنگ و شرایط کشور از اهمیت بیشتری برخوردار است. با توجه به این موضوع و همچنین مطالعات دوچرخه در ایران، این مقاله به تحلیل کمی تاثیر جنسیت بر میزان تمایل به استفاده از این وسیله ساده، ارزان و فاقد آلاینده برای یک نمونه شهروندان تهرانی می پردازد. در این مطالعه با استفاده از نتایج پرسشگری به صورت مصاحبه حضوری از ۱۰۹۶ شهروند تهرانی در منطقه ۸ و گردآوری داده های ویژگی های فردی و خصوصیات سفر ۱۳۸۴ نفر- سفر، مدل انتخاب گسسته از نوع لوجیت دوگانه، جهت تحلیل عوامل موثر بر تمایل زنان و مردان برای سفر با دوچرخه با تاکید بر متغیرهای جدید ساخته شده است. در این مطالعه اثر متغیرهای توضیحی که در مطالعات پیشین کمتر مورد توجه قرار گرفته، مانند نوع وسیله نقلیه، هدف سفر، شروع سفر در ساعات اوج ترافیک و تعداد سفر روزانه مورد تحلیل و تمرکز قرار گرفته است. نتایج نشان می دهد، عواملی همچون سن، هدف سفر و نوع وسیله نقلیه اثر متفاوتی بر تمایل زنان و مردان برای سفر با دوچرخه دارند. بر این اساس زنانی که از وسیله نقلیه شخصی و مردانی که از اتوبوس و مترو برای سفر استفاده می نمایند، تمایل کمتری به تغییر شیوه سفر به دوچرخه دارند. از طرفی زنان در سفرهای با هدف خرید تمایل بیشتر و در سفر با هدف آموزشی تمایل کمتر برای دوچرخه سواری دارند، در صورتی که مردان در سفرهای با هدف آموزشی تمایل بیشتری برای دوچرخه سواری دارند. نتایج بیانگر آن است که با افزایش سن و افزایش زمان سفر، تقاضای سفر با دوچرخه برای هر دو گروه زن و مرد کاهش می یابد. نتایج همچنین نشان می دهد، متغیر های شروع سفر در ساعت اوج ترافیک و تعداد سفر روزانه، تنها بر تمایل مردان برای دوچرخه سواری موثر است.

کلید واژه: سفر با دوچرخه، حمل و نقل غیرموتوری، اثر جنسیت، لوجیت

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.