بررسی تاثیر وضعیت ظاهری روسازی بر مصرف سوخت وسایل نقلیه با استفاده از نرم افزار HDM-4


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تاثیر وضعیت ظاهری روسازی بر مصرف سوخت وسایل نقلیه با استفاده از نرم افزار HDM-4 دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تاثیر وضعیت ظاهری روسازی بر مصرف سوخت وسایل نقلیه با استفاده از نرم افزار HDM-4  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تاثیر وضعیت ظاهری روسازی بر مصرف سوخت وسایل نقلیه با استفاده از نرم افزار HDM-4،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تاثیر وضعیت ظاهری روسازی بر مصرف سوخت وسایل نقلیه با استفاده از نرم افزار HDM-4 :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهشنامه حمل و نقل

تعداد صفحات :۱۷

هزینه عملیاتی وسایل نقلیه شامل مصرف سوخت، مصرف روغن موتور، نگهداری و تعمیرات و زمان سفر می باشد که یک بخش مهم از آنالیز هزینه های چرخه عمر روسازی است. بخش مهمی از هزینه های عملیاتی وسایل نقلیه مربوط به هزینه مصرف سوخت می باشد. هدف از این تحقیق، بررسی تاثیر گزینه های بهسازی روسازی در دوره تحلیل ۱۰ سال بر کاهش مصرف سوخت وسایل نقلیه می باشد. بدین منظور مصرف سوخت در ۱۱۷۰ کیلومتر از شبکه راه های شریانی استان خوزستان با استفاده از نرم افزار HDM-4 برای دو حالت کلی از عملیات مرمت و نگهداری روسازی مورد ارزیابی قرار گرفت. در حالت اول فقط درزگیری و لکه گیری (نگهداری روزمره) و در حالت دوم عملیات نگهداری اساسی (روکش، بازسازی روسازی و …) نیز در نظر گرفته شد. همچنین نگهداری اساسی به منظور بررسی کیفیت ساخت، برای دو سطح از ناهمواری تعریف گردید. در حالت اول فرض گردید پس از اعمال عملیات نگهداری اساسی مقدار IRI به ۱.۵ متر بر کیلومتر و در حالت دوم به۲.۵ متر بر کیلومتر برسد. با توجه به نتایج به دست آمده، با در نظر گرفتن نگهداری روزمره به عنوان رویکرد نگهداری روسازی، تغییری در کاهش مصرف سوخت مشاهده نشد. با اعمال عملیات نگهداری اساسی، مصرف سوخت خودروها در دوره طرح روسازی کاهش یافت. کاهش مصرف سوخت در ناهمواری ۱.۵ متر بر کیلومتر، بین ۰.۵ تا ۱.۵ درصد برای خودروهای سبک و ۱.۵ تا ۴.۰ درصد برای خودروهای سنگین و دیزلی حاصل گردید. همچنین مصرف سوخت در ناهمواری ۲.۵ متر بر کیلومتر، برای خودروهای سبک و بنزینی بین ۰.۱ تا ۱ درصد و برای خودروهای سنگین و دیزلی ۰.۵ تا ۲.۵ درصد کاهش یافت. نتایج این تحقیق نشان می دهد که با اجرای نگهداری اساسی در زمان مناسب، صرفه جویی بسیار زیادی در مصرف سوخت از طریق بهبود کیفیت سواری و مشخصات سطحی روسازی حاصل می شود.

کلید واژه: هزینه های عملیاتی وسایل نقلیه، مصرف سوخت، وضعیت ظاهری روسازی، ناهمواری

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.