بررسی ویژگیهای جمعیت شناختی سالمندان فوت شده ناشی از آسیب های ترافیکی طی سالهای ۸۸-۸۲ استان کردستان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی ویژگیهای جمعیت شناختی سالمندان فوت شده ناشی از آسیب های ترافیکی طی سالهای ۸۸-۸۲ استان کردستان دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی ویژگیهای جمعیت شناختی سالمندان فوت شده ناشی از آسیب های ترافیکی طی سالهای ۸۸-۸۲ استان کردستان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی ویژگیهای جمعیت شناختی سالمندان فوت شده ناشی از آسیب های ترافیکی طی سالهای ۸۸-۸۲ استان کردستان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی ویژگیهای جمعیت شناختی سالمندان فوت شده ناشی از آسیب های ترافیکی طی سالهای ۸۸-۸۲ استان کردستان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله علمی پزشکی قانونی

تعداد صفحات :۸

زمینه و هدف: سوانح ترافیکی جاده ای یکی از علل مهم مرگ در بسیاری از کشورها است. در کشور ایران نیز این آسیب ها بعد از بیماریهای قلبی- عروقی دومین علت مرگ و اولین علت عمر هدر رفته است. در این بین، افراد بالای ۶۰ سال (سالمند) آسیب پذیرترین فرد در آسیب ترافیکی هستند که احتمال ناتوانی جسمی و مرگ برای آنان بالا می باشد. با توجه به روند افزایشی شمار سالمندان در کشور و استان کردستان، هدف از این مطالعه بررسی ویژگی های جمعیت شناختی سالمندان فوت شده طی دوره هفت ساله (۸۸-۸۲) در استان برای برنامه ریزی های آینده بود.روش بررسی: در این پژوهش مقطعی (توصیفی- تحلیلی)، به روش سرشماری، پرونده کلیه سالمندان فوت شده ناشی از آسیب ترافیکی مورد بررسی قرار گرفت. سپس با استفاده از چک لیستی، ویژگی های دموگرافیکی، مکان، زمان حادثه و علت نهایی فوت و غیره گردآوری و در نهایت با استفاده از نرم افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: از بین ۵۰۹ مورد سالمند متوفی، بیش از سه چهارم فوت شدگان (۷۷.۲%) مرد بودند. بیشترین علت فوت ضربه به سر (۵۴.۳%) و بیش از نیمی از فوت شدگان (۵۴.۱%) قبل از رسیدن به بیمارستان فوت کرده بودند، همچنین ارتباط آماری معنی داری بین جنس متوفیان و وضعیت آنان حین حادثه وجود داشت بطوری که همه رانندگان مسن فوت شده مرد بودند ((p<0.05.نتیجه گیری: با توجه به درصد بالای فوت در بین مردان، عابرین مسن و همچنین فاز پیش بیمارستانی و از طرفی روند افزایشی جمعیت سالمندان، انجام برنامه های آموزشی و پیشگیری در این گروه سنی حایز اهمیت می باشد.

کلید واژه: سالمند، اپیدمیولوژی، آسیب ترافیکی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.