توسعه مدل بهینه سازی هندسی منطقه کارگاهی، جهت کاهش تاثیرات عملیات اجرایی بر زمان تاخیر شبکه حمل و نقل


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 توسعه مدل بهینه سازی هندسی منطقه کارگاهی، جهت کاهش تاثیرات عملیات اجرایی بر زمان تاخیر شبکه حمل و نقل دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد توسعه مدل بهینه سازی هندسی منطقه کارگاهی، جهت کاهش تاثیرات عملیات اجرایی بر زمان تاخیر شبکه حمل و نقل  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی توسعه مدل بهینه سازی هندسی منطقه کارگاهی، جهت کاهش تاثیرات عملیات اجرایی بر زمان تاخیر شبکه حمل و نقل،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن توسعه مدل بهینه سازی هندسی منطقه کارگاهی، جهت کاهش تاثیرات عملیات اجرایی بر زمان تاخیر شبکه حمل و نقل :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهشنامه حمل و نقل

تعداد صفحات :۲۶

با گسترش استفاده از وسایل حمل و نقل، راه ها، بزرگراه ها و آزادراه ها به سرعت در حال توسعه هستند. پس از سپری شدن عمر مفید روسازی، کارگاه های ترمیم روسازی در مسیر ترافیک، استقرار می یابند. تراکم ترافیک در مناطق کارگاهی، اثراتی از قبیل افزایش زمان تلف شده استفاده کنندگان از راه، افزایش ریسک تصادفات و افزایش هزینه های حمل و نقل را در پی خواهد داشت. این تاخیر شامل تاخیر قبل و در هنگام عبور از منطقه کاری در اثر کاهش سرعت و بعد از خروج از منطقه کاری ناشی از بازگشت به سرعت اولیه، می باشد. هدف از این تحقیق، ارایه مدلی است که بتواند با طراحی بهینه طول این کارگاه ها و فواصل آنها از یکدیگر، زمان تاخیر ناشی از گلوگاه های به وجود آمده در اثر بستن قسمتی از خط عبور جاده را تا آنجا که ممکن است کمینه نماید. پس از کالیبراسیون نرم افزار AIMSUN برای شرایط حاکم در جاده های ایران، و شبیه سازی مناطق عملیاتی در این نرم افزار، تاثیر ۷ پارامتر مختلف بر زمان تاخیر، بررسی شد. گروه اول پارامترها شامل: پارامترهای ترافیکی جریان که عبارتند از: دبی جریان و درصد کامیون عبوری، وگروه دوم پارامترها مربوط به هندسهی منطقه عملیاتی شامل تعداد کارگاه ها، طول کارگاه ها، فاصله بین کارگاه ها، شماره خط عبوری مسدود شده و نحوه چینش کارگاه ها در منطقه عملیاتی است. در ادامه بر اساس داده های استخراج شده از نرم افزار AIMSUN، مدلی جهت بهینه کردن زمان تاخیر در مناطق عملیاتی ارایه شده که می تواند با دریافت پارامتر های تعداد خطوط عبور، تعداد خطوط مسدود شده، دبی جریان ترافیکی و درصد کامیون عبوری از منطقه عملیاتی، طول و فاصله بهینه جهت کمینه شدن زمان تاخیر را به کاربر ارایه دهد. در پایان مدل ارایه شده با کد نویسی در نرم افزار MATLAB به صورت بسته نرم افزاری ارایه شد.

کلید واژه: منطقه عملیاتی، زمان تاخیر، شبیه سازی، کالیبراسیون، بهینه سازی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.