بررسی تاثیر دوره آموزشی نقد کتاب برآگاهی، نگرش و مهارت نقد کتاب اساتید دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال ۱۳۹۱


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تاثیر دوره آموزشی نقد کتاب برآگاهی، نگرش و مهارت نقد کتاب اساتید دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال ۱۳۹۱ دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تاثیر دوره آموزشی نقد کتاب برآگاهی، نگرش و مهارت نقد کتاب اساتید دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال ۱۳۹۱  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تاثیر دوره آموزشی نقد کتاب برآگاهی، نگرش و مهارت نقد کتاب اساتید دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال ۱۳۹۱،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تاثیر دوره آموزشی نقد کتاب برآگاهی، نگرش و مهارت نقد کتاب اساتید دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال ۱۳۹۱ :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : کتابداری و اطلاع رسانی

تعداد صفحات :۲۰

مقدمه: داشتن نگرش مثبت به نقد کتاب و آگاهی از چگونگی نوشتن مقاله نقد کتاب، از موضوعات اساسی جوامع علمی است؛ زیرا توسعه یک جامعه زمانی ممکن است که نه تنها آن جامعه از آثار علمی منتشر شده آگاه باشد، بلکه توانایی شناخت آثار اصیل از غیراصیل را داشته باشد. در این راستا، پژوهش حاضر به تعیین تاثیر دوره آموزشی نقد کتاب بر آگاهی، نگرش و مهارت نقد کتاب استادان دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال ۱۳۹۱ می پردازد.روش شناسی: روش پژوهش حاضر نیمه تجریی و به صورت طرح دو گروهی (با پیش آزمون و پس آزمون) است. ابزار گردآوری داده ها یک سیاهه وارسی و دو پرسشنامه محقق ساخته بر اساس متون علمی معتبر است. روایی سیاهه وارسی و پرسشنامه های نگرش و آگاهی، توسط متخصصان در حوزه های نقد کتاب و کتابداری و اطلاع رسانی تایید و پایایی پرسشنامه ها با استفاده از آلفای کرونباخ به ترتیب ۷۸% و ۷۹.۵% به دست آمد. جامعه آماری تمامی استادان دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی شامل ۸۶ نفر است. روش نمونه گیری تصادفی ساده و ۱۵ نفر در هر گروه شاهد و آزمون است. جهت تحلیل داده ها از آمار توصیفی (جدول های توزیع فراوانی مطلق، درصد، میانگین و انحراف معیار) و آمار استنباطی (آزمون t مستقل و t زوجی) استفاده و همچنین از نرم افزار SPSS 18.0 استفاده شد.یافته ها: آموزش بر آگاهی و مهارت نقد کتاب اساتید موثر بوده است. میانگین نمره های آگاهی در گروه آزمون از ۳۳.۱±۸.۲ به ۵۵.۷±۱۹.۹ و مهارت نقد کتاب از ۱۰.۲±۶.۸ به ۵۳.۶±۲۶.۳ افزایش یافت (P-value<0.001) اگرچه نمره نگرش در گروه آزمون نیز از ۷۱.۴±۷ به ۷۴.۴±۷.۴ افزایش یافته، این افزایش از لحاظ آماری معنادار نبوده است (P-value=0.11).نتیجه گیری: نتایج نشان داد آموزش بر افزایش آگاهی و مهارت نقد کتاب استادان موثر بوده است. نگرش استادان به مقوله نقد کتاب از ابتدا شاکله خوبی داشته است، اما نمره نگرش قبل و بعد از آموزش به لحاظ آماری تفاوت معناداری نداشت. با توجه به ویژگی های متغیر نگرش، باید خاطر نشان ساخت افزایش معنادار آن مانند دو متغیر دیگر مورد بررسی در پژوهش، مورد انتظار نبود، زیرا متغیر نگاه درونی تر بوده و به متغیرهای متفاوتی مانند نوع نگاه فرد به محیط، توانایی ها و امکانات وی وابسته است و با گذشت زمان تغییر می یابد.

کلید واژه: نقدکتاب، آگاهی، نگرش، مهارت، استادان، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دوره آموزشی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.