عنوان فارسی: تحلیل «سمع و بصر» حق تعالی از منظر ملاصدرا و امام خمینی (عنوان عربی: معنی «السمع والبصر» بالنسبه إلی الله تعالی من وجهه نظر الملا صدرا والإمام الخمینی)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 عنوان فارسی: تحلیل «سمع و بصر» حق تعالی از منظر ملاصدرا و امام خمینی (عنوان عربی: معنی «السمع والبصر» بالنسبه إلی الله تعالی من وجهه نظر الملا صدرا والإمام الخمینی) دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد عنوان فارسی: تحلیل «سمع و بصر» حق تعالی از منظر ملاصدرا و امام خمینی (عنوان عربی: معنی «السمع والبصر» بالنسبه إلی الله تعالی من وجهه نظر الملا صدرا والإمام الخمینی)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی عنوان فارسی: تحلیل «سمع و بصر» حق تعالی از منظر ملاصدرا و امام خمینی (عنوان عربی: معنی «السمع والبصر» بالنسبه إلی الله تعالی من وجهه نظر الملا صدرا والإمام الخمینی)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن عنوان فارسی: تحلیل «سمع و بصر» حق تعالی از منظر ملاصدرا و امام خمینی (عنوان عربی: معنی «السمع والبصر» بالنسبه إلی الله تعالی من وجهه نظر الملا صدرا والإمام الخمینی) :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : فصلنامه اندیشه نوین دینی

تعداد صفحات :۲۱

چکیده فارسی:مساله چگونگی صفات باری تعالی، ازجمله مسائلی است که هر سه گروه؛ متکلمان، حکیمان، و ازجمله، عارفان به آن پرداخته، و مورد بحث و فحص قرار داده اند. قرآن کریم قبل از همه، این دو صفت را در کنار سایر صفات، درخصوص حضرت باری تعالی مورد عنایت قرار داده است.در این جستار که با محوریت آرا ملاصدرا و امام خمینی ره تنظیم شده است، استنباط شده که آنان این دو صفت را از توابع علم شمرده اند. همچنین ملاصدرا پس از نقد و بررسی آرا خواجه نصیر و شیخ اشعری و پیروان وی، با نظریه «علم اجمالی در عین کشف تفصیلی» خود و با بیانی متفاوت از دیگران، سمیع بودن باری تعالی را به علم او به مسموعات، و بصیر بودنش را به علم او به مبصرات ارجاع داده است. لیکن، امام خمینی ره با ذکر دلایل خاص خود اثبات می کند که این دو صفت، صفاتی جدا و مستقل بوده، و ارجاعشان به دیگر صفات در اثر اهمال برخی از جهات و حیثیات می باشد.
چکیده عربی: ان طبیعه صفات الله تعالی من المسائل التی تتناولها الفئات الثلاثه: المتکلّمون، والحکماءن والعرفاء، واجالوا الکثیر منم النظر فیها. وقد رکز القرآن الکریم علی هاتین الصفتین إلی جانب سائر الصفات بشأن الله عزّ وجلّ. اهتم هذا البحث بالترکیز علی آراء الملا صدرا والإمام الخمینی فی هذا الخصوص، واستنبط من خلال ذلک انّهما یعتبران هاتین الصفتین من توابع علم الله. فالملا صدرا من بعد ما نقد آراء الخواجه نصیر الدین الطوسی والشیخ الاشعری واتباعه، طرح فکره العلم الاجمالی فی عین الکشف التفصیلی، وأحال باسلوب یختلف عن الآخرین صفه سمع الله تعالی إلی علمه بالمسموعات، بینما أحال صفه کونه بصیراً إلی علمه بالمبصرات، الا ان الإمام الخمینی اثبت بأدلته الخاصه أن هاتین الصفتین مستقلّتان، وارجاعهما إلی الصفات الاخری جاء بسبب التغاضی عن بعض الجوانب.

کلید واژه: کلیدواژه فارسی: متکلمان، حکیمان، ملاصدرا، امام خمینی ره، سمع و بصر (کلیدواژه عربی: المتکلمون، الحکماء، الملا صدرا، الإمام الخمینی&، السمع والبصر)

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.