تصحیح نوشته های غیرفارسی زبانان: سوگیری مصححان فارسی زبان با استفاده از انگاره چندوجهی راش


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تصحیح نوشته های غیرفارسی زبانان: سوگیری مصححان فارسی زبان با استفاده از انگاره چندوجهی راش دارای ۳۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تصحیح نوشته های غیرفارسی زبانان: سوگیری مصححان فارسی زبان با استفاده از انگاره چندوجهی راش  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تصحیح نوشته های غیرفارسی زبانان: سوگیری مصححان فارسی زبان با استفاده از انگاره چندوجهی راش،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تصحیح نوشته های غیرفارسی زبانان: سوگیری مصححان فارسی زبان با استفاده از انگاره چندوجهی راش :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان

تعداد صفحات :۳۴

در پژوهش حاضر با استفاده از «انگاره چند وجهی راش» به بررسی خطاهای مدرسان زبان فارسی در حین ارزیابی نوشته های فارسی آموزان غیرایرانی پرداخته شده است. به همین منظور، در زمستان ۱۳۹۳، دو مصحح/مدرس از دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) به ارزیابی ۵۶ متن نوشته شده توسط ۲۸ دانشجوی پسر و دختر غیرفارسی زبان غیرایرانی در سطح پیشرفته پرداختند. به این دانشجویان که از ملیت های مختلف بوده و در مرکز آموزش زبان فارسی، در دوره های تکمیلی علوم انسانی و فنی- مهندسی مشغول به تحصیل بودند، دو موضوع نگارش ارائه شد و از آنها خواسته شد که یک متن درباره آن دو موضوع بنویسند. سپس مصححان به ارزیابی نوشته ها پرداخته و با یک مقیاس رتبه ای (از یک تا پنج) به نوشته های دانشجویان نمره دادند. داده های گردآوری شده در این پژوهش با استفاده از نرم افزار «فاستس» تجزیه و تحلیل شد. نتایج تحقیق نشان داد که مصححان از پنج معیار ارزیابی مورد بحث، نسبت به «انسجام معنایی» سوگیری بیشتری نشان داده اند و علاوه بر این، نسبت به هر دو موضوع نگارش نیز سوگیری داشته اند. نتایج، حاکی از تفاوت های معنی دار بین سوگیری های این دو مصحح می باشد. از نتایج این تحقیق می توان در آموزش مصححان در زمینه ارزیابی متن های نوشته شده توسط زبان آموزان استفاده کرد تا میزان سوگیری در ارزیابی و امتیاز دهی به نوشته های آنان را کاهش داد.

کلید واژه: معیار ارزیابی، انگاره چند وجهی راش، خطای مصحح، سوگیری

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.