سازمان ادراکی و انسجام مرکزی حین پردازش های دیداری در کودکان اتیسم: شواهدی برای از هم گسیختگی ارتباطات کارکردی در مغز اتیستیک


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 سازمان ادراکی و انسجام مرکزی حین پردازش های دیداری در کودکان اتیسم: شواهدی برای از هم گسیختگی ارتباطات کارکردی در مغز اتیستیک دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد سازمان ادراکی و انسجام مرکزی حین پردازش های دیداری در کودکان اتیسم: شواهدی برای از هم گسیختگی ارتباطات کارکردی در مغز اتیستیک  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی سازمان ادراکی و انسجام مرکزی حین پردازش های دیداری در کودکان اتیسم: شواهدی برای از هم گسیختگی ارتباطات کارکردی در مغز اتیستیک،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن سازمان ادراکی و انسجام مرکزی حین پردازش های دیداری در کودکان اتیسم: شواهدی برای از هم گسیختگی ارتباطات کارکردی در مغز اتیستیک :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : توانبخشی

تعداد صفحات :۱۳

هدف: شواهد گوناگونی، الگوی تغییریافته کارکردهای ادراکی را در مغز افراد اتیسم نشان داده اند، که خود می تواند مرتبط با و یا علت دیگر علایم تشخیصی این اختلال باشد. در مطالعه حاضر سازماندهی ادراکی- دیداری در کودکان اتیسم موردبررسی قرار گرفت. این پردزاش ها نیاز به انسجام ادراکی اطلاعات و ارتباطات کارکردی بهنجار بین ساختارهای نورونی مغز دارد.روش بررسی: ۲۵ پسر اتیسم با عملکرد بالا و ۲۵ پسر بهنجار رشدی، از نظر پردازش های ادراک دیداری ارزیابی گردیدند. محرک های دیداری شامل تصاویر گسسته (ناکامل) و کامل و از دو نوع تصاویر اشیاء جاندار و غیرجاندار بود که در صفحه نمایشگر ارائه می گردید و تکلیف آزمونی شامل نام گذاری سریع و دقیق تصاویر دیده شده بود. جهت مقایسه پاسخ ها در دو گروه از آزمون t مستقل و برای بررسی تاثیر عوامل درجه تکمیل (وضوح) و نوع تصویر بر پردازش های دیداری نمونه ها از تحلیل واریانس با اندازه گیری تکراری استفاده شد. محاسبات آماری با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه هفدهم انجام گرفت.یافته ها: اثر تعاملی درجه تکمیل، نوع تصویر و گروه بر پردازش های دیداری نمونه ها معنادار بود (P<0.5). همچنین کودکان اتیسم هم در نامیدن تصاویر ناکامل و هم بازشناسی اشیاء غیرجاندار عملکرد پایین تری داشتند (P=0.000)، در حالی که هر دو گروه در بازشناسی تصاویر کامل اشیاء جاندار و غیرجاندار یکسان بودند (P=0.597). از سویی کلیه نمونه های مطالعه در نام گذاری تصاویر کامل بهتر از گسسته عمل کردند (P=0.000).نتیجه گیری: نقص در بازشناسی تصاویر گسسته اشیاء، بخصوص، غیرجاندار، می تواند نشانگر اختلال در پردازش های مرتبط با انسجام مرکزی اطلاعات دیداری در مغز کودکان اتیسم باشد. تشخیص این تصاویر در این کودکان به طور معنادار با کودکان بهنجار متفاوت بوده که می تواند نشانگر اختلال در سازمان ادراکی دیداری، و شاهدی برای از هم گسیختگی ارتباطات کارکردی بین نواحی مغز می باشد.

کلید واژه: اتیسم، انسجام مرکزی، سازمان ادراکی، ارتباطات کارکردی، بازشناسی تصویر

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.