بررسی اثربخشی تحریکات وستیبولار بر توجه دیداری کودکان مبتلا به نقص توجه/ بیش فعالی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی اثربخشی تحریکات وستیبولار بر توجه دیداری کودکان مبتلا به نقص توجه/ بیش فعالی دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی اثربخشی تحریکات وستیبولار بر توجه دیداری کودکان مبتلا به نقص توجه/ بیش فعالی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی اثربخشی تحریکات وستیبولار بر توجه دیداری کودکان مبتلا به نقص توجه/ بیش فعالی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی اثربخشی تحریکات وستیبولار بر توجه دیداری کودکان مبتلا به نقص توجه/ بیش فعالی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : توانبخشی

تعداد صفحات :۱۰

هدف: هدف تعیین تاثیر تحریکات وستیبولار بر توجه و اختصاصا توجه بینایی می باشد، تا با معرفی نتایج و نحوه اثربخشی این تحریکات که به شیوه رایج مورد استفاده توسط کاردرمانان، طراحی شده است، بتوانیم مسیر روشنی را در کاربرد تحریکات وستیبولار در کاردرمانی کودکان ADHD نمایان کنیم.روش بررسی: در این مطالعه که از نوع کارآزمایی بالینی شاهددار جور شده بود، تعداد ۳۰ کودک دارای تشخیصنقص توجه/ بیش فعالی (ADHD) در دامنه سنی ۷ تا ۱۲ سال با غلبه دست راست و بهره هوشی نرمال (آزمون وکسلر) پس از کسب رضایت و به طور تصادفی به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند. هر دو گروه، بمدت ۱۰ جلسه، بصورت هفته ای دو بار به مدت ۵ هفته در فعالیت های معمول کاردرمانی شرکت نمودند با این تفاوت که گروه مداخله تحریکات وستیبولار را نیز در زمان جلسات کاردرمانی طبق پروتکل تعیین شده، دریافت کردند. قبل و بعد از آزمایش از تمامی شرکت کنندگان آزمون (IVA- PLUS- CPT) گرفته شد. اطلاعات بدست آمده با استفاده از نرم افزار ۱۶ SPSS تجزیه و تحلیل شده و تغییرات پس آزمون و پیش آزمون بین دو گروه نیز با آزمون t مستقل مقایسه شد. پردازش نامناسب اطلاعات حسی بویژه حس وستیبولار در کودکان مبتلا به نقص توجه/ بیش فعالی (ADHD) باعث بروز رفتارهایی همچون بی توجهی و بیش فعالی در آن ها می شود. در این تحقیق، تاثیر تحریکات تعادلی بر توجه دیداری کودکان ۷ تا ۱۲ ساله با استفاده از ابزار IVA-PLUS-CPT (Integrated Visual and Auditory Continuous Performance Test)، مورد مطالعه قرار گرفت.یافته ها: تحریکات تعادلی منجر به تفاوت معنادار در متغیرهای توجه، توجه دیداری، شد (P<0.05) ولی در ارتباط با متغیر کنترل تکانه دیداری تفاوت دو گروه معنادار نبود (P>0.05).نتیجه گیری: استفاده از تحریکات وستیبولار منجر به افزایش توجه دیداری کودکان ADHD می شود و لذا می تواند به عنوان تکنیک درمانی در درمان این کودکان مورد استفاده قرار گیرد.

کلید واژه: کاردرمانی، نقص توجه، بیش فعالی، وستیبولار، توجه بینایی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.