بررسی اثربخشی گفتار نشانه دار بر مهارت های زبانی حفظ موضوع، اطلاعات اصلی و توالی وقایع داستان در دانش آموزان کم شنوای پیش زبانی با عمل کاشت حلزون دیرهنگام


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی اثربخشی گفتار نشانه دار بر مهارت های زبانی حفظ موضوع، اطلاعات اصلی و توالی وقایع داستان در دانش آموزان کم شنوای پیش زبانی با عمل کاشت حلزون دیرهنگام دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی اثربخشی گفتار نشانه دار بر مهارت های زبانی حفظ موضوع، اطلاعات اصلی و توالی وقایع داستان در دانش آموزان کم شنوای پیش زبانی با عمل کاشت حلزون دیرهنگام  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی اثربخشی گفتار نشانه دار بر مهارت های زبانی حفظ موضوع، اطلاعات اصلی و توالی وقایع داستان در دانش آموزان کم شنوای پیش زبانی با عمل کاشت حلزون دیرهنگام،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی اثربخشی گفتار نشانه دار بر مهارت های زبانی حفظ موضوع، اطلاعات اصلی و توالی وقایع داستان در دانش آموزان کم شنوای پیش زبانی با عمل کاشت حلزون دیرهنگام :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : توانبخشی

تعداد صفحات :۱۰

هدف: کاشت حلزون تاثیر بسیار مثبتی بر روی رشد زبان بیانی در کودکان کم شنوای شدید دارد. کارایی گفتار نشانه دار نیز در بسیاری پژوهش ها مورد مطالعه قرار گرفته است. هدف این مطالعه بررسی اثربخشی گفتار نشانه دار بر روی حفظ موضوع، اطلاعات اصلی و توالی وقایع داستان در دانش آموزان کم شنوای پیش زبانی با عمل کاشت حلزون دیرهنگام بود.روش بررسی: پژوهش حاضر از نوع آزمایشی بود و طرح پیش آزمون-پس آزمون استفاده شد. نمونه پژوهش به صورت نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. آزمودنی ها ۹ دانش آموز کم شنوای پیش زبانی کاشت حلزون شده دیرهنگام بین سنین ۱۱ تا ۱۶ سال و نه ماه بودند که از مرکز کاشت حلزون لقمان انتخاب شدند. ابزار پژوهش آزمون بازگویی داستان بود. برنامه آموزش گفتار نشانه دار در قالب ۱۶ جلسه انفرادی ۶۰ دقیقه ای و جلسات گروهی ۱۸۰ دقیقه ای در مدت ۸ هفته به اجرا درآمد و درپایان، دوباره آزمودنی ها موردارزیابی قرار گرفتند. در این مطالعه از آزمون Z کولموگروف-اسمیرنوف و از آزمون تی وابسته برای مقایسه گروه ها استفاده شد.یافته ها: نتایج بررسی ها نشان داد آموزش گفتار نشانه دار بر حفظ موضوع، اطلاعات اصلی و توالی وقایع داستان در دانش آموزان کم شنوای پیش زبانی با عمل کاشت حلزون دیر هنگام دانش آموزان تاثیر مثبت و معناداری دارد (p<0.01).نتیجه گیری: استفاده از گفتار نشانه دار در برنامه توان بخشی کودکان کم شنوای پیش زبانی با کاشت حلزون دیرهنگام می تواند برای مهارت های زبانی حفظ موضوع، اطلاعات اصلی و توالی وقایع داستانی آنان مفید باشد.

کلید واژه: کاشت حلزون، حفظ موضوع، توالی وقایع داستان، کم شنوا، کاشت دیرهنگام، گفتار نشانه دار

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.